Zdobycie trzeciej perły

Z pewnością zauważysz, że nad wyspą unosi się dziwna chmura. Okazało się, że przybyliśmy za późno! Dobry duch wodny, Jabun, mieszkał kiedyś na tej wyspie, Great Fish Island. Po chwili przyleci listonosz, Quill, i powie, że Jabun przeniósł się na… Outset! Jednak nie mamy szans na spotkanie z nim, gdyż jego kryjówka zablokowana jest przez olbrzymi głaz. Podobno też piraci (oczywiście bezskutecznie) próbowali dostać się do Jabuna, by zdobyć legendarną perłę. Po porażce zatrzymali się podobno na Windfall Island. No cóż, warto pogadać z piratami o jaskini Jabuna. Płyń więc na Windfall!

Hmmm… Znajomy statek… Trzeba odszukać piratów. Podejdź jeszcze do skrzynki pocztowej, a otrzymasz list od Orci o tajemniczych Knight’s Crest. Ale dajmy sobie na razie z tym spokój i szukajmy korsarzy. Psia pogoda… Wszyscy pochowali się po domach. Zdaje się, że piraci też. W żadnym budynku ich nie ma, ale… sklep z bombami jest podejrzanie dziwnie zamknięty… Przejdź na jego tyły, wejdziemy tamtędy. Wespnij się po lianach i wczołgaj się do dziury. Aha! Oto cały sekret! Piraci potrzebują bomb, by wysadzić ścianę blokującą przejście do Jabuna! Ale mimo tego, że piratom się spieszy, Tetra postanawia poczekać jeden dzień, aby dać piratom chwilę wytchnienia. Piraci przekażą sobie hasło. Warto z niego skorzystać i wejść na ich statek, by się trochę rozejrzeć.

Wejdź na skarpę z płytą, gdzie tańczył facet i zeskocz stamtąd na pokład. Podaj „drzwiom” hasło i wejdź do środka. Pamiętasz jeszcze swojego instruktora, Niko? Odwiedź go! Zada ci kolejny, tym razem trudniejszy test. Ty oczywiście zdaj go, a w nagrodę weź ze skrzyni bomby. Tetra skontaktuje się z tobą przez swój magiczny kamień i dowiesz się (jeszcze raz, tym razem oficjalnie) że nad ranem wypływają na Outset. Musisz być od nich szybszy! Podejdź jeszcze pod skrzynkę pocztową i odbierz list od Beedla razem z Beedle’s Chart. Teraz idź do łódki, ustaw odpowiednio wiatr i płyń w tę okropną, deszczową noc na Outset Island.

Wygląda na to, że piraci nieprędko tu dotrą, bo… Ganon rzucił urok, przez który noc nigdy się nie kończy! Po długiej rozłące warto odwiedzić babcię. Uważaj, bo wyspę nawiedziła inwazja ChuChu. Pamiętasz jeszcze domek obok skrzynki pocztowej? Niestety, staruszka z powodu samotności zachorowała… Warto się rozejrzeć jeszcze po całej wyspie. Możesz u Orci zdać egzamin z fechtunku, zdobywając 50 rupii. Mesa, ten ścinacz trawy, w swoim domu mówi coś o tajemniczej osobie w lesie. Warto się temu przyjrzeć z bliska. Pamiętasz, jak się idzie do lasu, gdzie znalazłeś Tetrę? Od wieży widokowej idź w górę, rozwal po drodze Minibliny kilkoma ciachnięciami miecza i wejdź na szczyt. No nie… Most jest zerwany! Ty na szczęście masz Deku Leaf - swoją niezawodną paralotnię. Wejdź na kamień, abyś był na jak najwyższej wysokości, ustaw odpowiednio kierunek wiatru i skocz, dolatując do Fairy Forest.

Pamiętasz ten las? Idź na prawo, pokonaj Mothulę i wejdź na pieniek. Pamiętasz, że wcześniej nie mogłeś nic zrobić z tym kamieniem? Teraz jednak masz super bomby! Wysadź głaz i wskocz do dziury. W środku czeka wróżka (a czego się spodziewałeś?). Powiększy ona pojemność twojej torby na rupie do 1000 sztuk. Wróżka pozostawi po sobie małe, uleczające duszki. Włóż jedną do słoika i użyj jej na swojej chorej babci. Staruszka zostanie uzdrowiona! Otrzymasz od niej Elixir Soup - chyba najlepszą miksturę w grze. Ulecza ona całe życie, całą magię, a także podwaja zadawane obrażenia, dopóki sam nie dostaniesz! W dodatku jedna butelka zawiera dwa łyki tej super zupki! Za każdym razem, gdy przyjdziesz do babci, napełni ci butelkę takim eliksirem. Prawda, że jest wspaniała?

No dobra, teraz czas zdobyć ostatnią perłę. Odbierz jeszcze list od Beedla i, jeśli chcesz, skorzystaj z jego oferty. Przez tydzień w łódce handlarza obok wyspy Rock Spire będzie dostępna butelka za 500 rupii, część serca za 950 rupii i Treasure Chart za 900 rupii. Pora jednak iść do Jabuna. Wejdź do łódki i popłyń za wyspę (patrząc od plaży na lewo). Widzisz ścianę i wir? Wpłyń do wiru i za pomocą bombowej armatki wysadź olbrzymią skałę. 30 bomb powinno wystarczyć, choć czasami mi się zdarzyło, że to za mało. Możesz powiększyć pojemność swojej torby na bomby u wróżki (jak w statkach to pola e3 i d6 - litery są na górze). Gdy uda ci się wysadzić skałę, wpłyniesz do środka i wdasz się w rozmowę z Jabunem. Dostaniesz Nayru’s Pearl i po kolejnej rozmowie wypłyniesz.

Super! Masz już wszystkie trzy perły! King of Red Lions zaznaczy ci teraz na mapie miejsca, do których musisz się udać i położyć kamienie. W zasadzie na tych wyspach nie ma nic nadzwyczajnego - są to tylko (niestety) wysepki z małymi posągami, na których trzeba położyć perły. Klątwa, którą rzucił Ganon przestała działać, więc koniec z ciągłą nocą. Popłyń do trzech wskazanych wysp i odłóż tam perły, podchodząc do posągów. Gdy położysz ostatnią, pojawi się ciekawa animacja, na której z wody wyłania się wysooooka wieża - Tower of the Gods. Została stworzona przez bogów, aby przetestować odwagę ludzi - tylko prawdziwy bohater będzie mógł pozyskać moc zdolną do pokonania zła. Musisz podjąć tę próbę - wpłyń na łódce do środka wieży.