Windfall Island

Gadająca łódka ma swoje imię! To King of Red Lions - w wolnym tłumaczeniu „Król czerwonych lwów”. No więc ta… łódka („Król” nie może mi przejść przez gardło) zabierze cię na Windfall Island - jedną z najważniejszych wysp w grze. To na tej wyspie swoje siedziby ma większość handlarzy. Tutaj też mieszka najwięcej osób i tutaj jest najwięcej mini-questów o różnorakich nagrodach. Ale po kolei. Aby kontynuować swoją podróż, musisz zdobyć skądś coś w rodzaju żagla. Dobrze by było także trochę rozejrzeć się po wyspie. Grę zaczniesz stojąc w małej zatoczce we wnęce z głazów. Tuż obok jest plaża. Idź tędy i prosto, aż zobaczysz białą bramę obok skrzynki pocztowej. Przejdź przez nią i idź cały czas prosto. Po prawej, proszę szanownej wycieczki jest Chu Jelly Juice Shop. Tutaj można przerobić Chu Chu Jelly na mikstury odnawiające energię, magię itp. Ale nic to na razie wam nie mówi? Trudno. Idziemy dalej. Po prawej jest dom takiego bogacza, któremu duży ptak porwał córeczkę (!). W środku jest jego kolekcja waz, a gdy kilka z nich zbijesz, zażąda odszkodowania! Idziemy dalej. Na prawo znajduje się sklep przyjezdnego Eskimosa o imieniu Zunari. Na razie sklep jest dość mikry, ale na pewno wkrótce się rozrośnie! Nad sklepem jest karczma. Skręcamy na lewo, proszę szanownej wycieczki. Wchodzimy po schodach i widzimy po prawej zakład fotograficzny należący do Lenzo. Jednak fotograf mówi, że kiedyś wynajął pokój na jedną noc jakiemuś facetowi. Następnego dnia zniknął gdzieś jego aparat fotograficzny! Okoliczne dzieciaki, chodząca w kółko grupa twierdzi, że złodziejaszek nadal siedzi w więzieniu. Dalej, po prawej jest szkoła, gdzie owe dzieciaki się uczą. Nauczycielka ma jednak z nimi pewne problemy, gdyż maluchy nie chcą chodzić do szkoły. Po lewej znajduje się domek, gdzie można zagrać w grę podobną do „statków”. W tym domu jest też wejście na młyn wyspy. Ten marmurowy korytarz to wejście na drugie piętro bogacza z wazami. Warto też wspomnieć o sklepie z bombami. Jest on kilkadziesiąt kroków przed główną bramą Windfall. Właściciel ma monopol na swoje produkty, więc nie można się u niego spodziewać niskich cen. W zasadzie nasza wycieczka okrążyła już całą wyspę Windfall. Dziękujemy za uwagę i zapraszamy następnym razem.

Gdy już dowiedzieliśmy się, gdzie jest co na tej wyspie, załatwmy nasz żagiel. Gdy porozmawiamy z Eskimosem prowadzącym swój sklep, powie nam, że gdy żeglował tutaj, jego łódkę napotkał sztorm. Ocalało z niego tylko JEDNA RZECZ i to COŚ chce ci sprzedać za 80 rupii. Jak się pewnie domyśliłeś, tym CZYMŚ jest żagiel. Dokonaj więc transakcji i ciesz się z nowego przedmiotu.

Mamy już żagiel, więc w zasadzie można wracać do Króla i wyruszać w dalszą drogę. Warto jednak trochę pokręcić się jeszcze po wyspie. Pamiętasz fotografa i jego ukradziony aparat? Więzienie, gdzie jest złodziej znajduje się niedaleko skarpy z kamieniem i tańczącym na nim facetem. Takie drzwi na czerwonym murze. Wejdź do środka. Za kratkami stoi ludek w zielonym ubraniu - znany z serii Tingle! Uwolnij go! Wciśnij przycisk znajdujący się za dzbankami po lewej stronie, a drzwi się otworzą i człowieczek będzie wolny. Da ci Tingle Tuner, przydatną rzecz, jeśli masz GameBoy’a Advanca i kabelek do podłączenia GCN z GBA. Da także Tingle Chart - mapę, dzięki której znajdziesz na morzu jego wyspę. Gdy wyjdzie, warto rozejrzeć się po jego celi. Odsuń skrzynkę spod ściany i wczołgaj się do labiryntu. Na każdym skrzyżowaniu wybieraj następujące kierunki: lewo, prawo, góra, lewo, prawo, góra, góra, prawo, góra, góra, góra, prawo. Weź ze skrzyni Picto Box - poszukiwany aparat. Ten przedmiot jest w zasadzie niepotrzebny do ukończenia gry, ale jest niezbędny do wykonania niektórych mini-questów.

Jeśli chcesz wykonać kolejny mini-quest, wejdź do szkoły i pogadaj z nauczycielką. Pomóż jej w jej problemach z dzieciakami! Wyjdź i pogadaj z grupą maluchów chodzących po placu. Wyzwij je na „pojedynek”. Jest to zwykłe połączenie zabawy w chowanego i berka. Dzieciaki rozbiegają się po całej wyspie, a ty musisz je odszukać i złapać. Pierwszy z nich jest za kamienną płytą, przed którą tańczy ten facet ubrany na biało. Drugi dzieciak jest za sklepem z bombami. Obejdź budynek, a znajdziesz drogę. Aby znaleźć trzeciego, przejdź przez bramę na lewo od drzwi szkoły i zajrzyj za krzaczek po lewej. Czwarty jest na drzewie przed główną bramą Windfall (jak on tam wlazł?). Aby go zrzucić, walnij z fikołka w pień. Gdy już wszystkich znajdziesz i złapiesz, dostaniesz Piece of Heart. Teraz pogadaj z nauczycielką, a dostaniesz 50 rupii w podzięce. Wyjdź ze szkoły, a dzieciaki powiedzą, że chciałyby jej coś dać na urodziny. Padła propozycja Joy Pendant. Szef gangu powiedział coś o błyszczącym przedmiocie na wysokim drzewie. Chodzi mu akurat o to rosnące przy sklepie z bombami. Walnij w nie z obrotu, a błyskotka zleci. Weź ją i daj nauczycielce. Okazuje się, że pomysł z Joy Pendant był strzałem w dziesiątkę. Dostaniesz 20 rupii. Jeśli w późniejszym czasie dasz nauczycielce 20 Joy Pendantów, dostaniesz od niej… a zresztą, sam sprawdź.

W zasadzie to są tylko nieliczne z questów dostępnych na tej wyspie. Jeśli chcesz odkryć jeszcze kilka, pomyszkuj trochę po całym terenie. My już wracamy do łódki z nowym żaglem. Król nauczy cię posługiwać się nim podczas pływania. Wejdź na łódkę i wyrusz w swój pierwszy, samodzielny rejs. Wiatr wieje na wschód. Płyń więc zgodnie z jego kierunkiem, do tej wysokiej wyspy. Cel masz zaznaczony na mapie. Wciśnij strzałkę do góry na krzyżaku, by ją zobaczyć. Płyń, aż dotrzesz do nowej lokacji. Jest to Dragon Roost Island.