W poszukiwaniu kolejnych świątyń
Możesz podpłynąć pod wyspy oznaczone na mapie. Są to: Headstone Island na południu i Gale Isle na północy. Z pewnością zauważysz, że wejście do Earth Temple na Headstone jest zablokowane przez duży głaz w kształcie głowy. Na północy dojście do Wind Temple uniemożliwia natomiast wiejący silnie wiatr. Poprzez magiczny kamień Tetry dowiesz się, że gdzieś na świecie są przedmioty pozwalające pokonać te przeszkody. Musisz po prostu zdobyć o nich informacje.
Jeśli pogadasz z rybą-rysownikiem map na Headstone Island, powie ci, że na wyspie cztery kratki na północ i trzy na wschód jest przedmiot dający wielką siłę. To wyspa Fire Mountain. Z kolei tam zobaczysz, że jest ona otoczona przez ogień i spływającą lawę. Tutaj także możesz pogadać z rybą. Wskaże ci jako wskazówkę wyspę pięć kratek na północ i jedną na zachód.
Jeśli za to pogadasz z rybą-rysownikiem map na Gale Isle, powie ci, że na wyspie pięć kratek na południe i jedna na wschód jest przydatny przedmiot. To wyspa Ice Ring Isle, która jest z kolei zamarznięta. Tutaj, ryba gada o wyspie cztery kratki na północ i trzy na zachód z czymś, co pomoże ci dostać się na wyspę.
Zaraz, zaraz... Zauważyłeś coś dziwnego? pięć kratek na północ i jedna na zachód - to informacja od ryby na Fire Mountain i cztery kratki na północ i trzy na zachód z Ice Ring Isle... to ta sama wyspa! Dokładniej jest to Mother & Child Isle.
Jeśli zajdzie ci ochota się tam udać, zobaczysz, że wyspa (znowu) jest niedostępna. Jedyny sposób, aby się do niej dostać jest użycie pieśni Ballad of Gales. Czy zauważyłeś kiedyś na morzu duże tornada? Takie samo znajduje się niedaleko Mother & Child Isle. Wpłyń w nie. Pojawi się brat Zephosa (tego bożka wiatru, co nauczył cię Wind’s Requiem), Cyclos. Gdy złapie cię w huragan, strzel w niego z łuku. Trzy strzały spowodują, że bożek doceni twój sprzęt i umiejętności, ucząc cię pieśni Ballad of Gales. Pozwala ona szybko się przemieszczać między wyspami (coś jak Song of Soaring w Majora’s Mask czy Ocarina of Wind w Minish Cap). Gdy zagrasz pieśń i wybierzesz jako cel Moher & Child Isle, przeniesiesz się do... siedziby Królowej Wielkich Wróżek! Da ci ona nowe moce - będziesz mógł strzelać lodowymi i ognistymi strzałami! Teraz możesz dostać się na Fire Mountain i Ice Ring Isle.
FIRE MOUNTAIN
Płyń do wyspy i strzel lodową strzałą (rodzaje strzał zmieniaj za pomocą R) w tryskający ogień na szczycie. Wyspa ostygnie na 5 minut, musisz się więc trochę pospieszyć. Wejdź na nią, wspinaj się po blokach na szczyt i wskocz do dziury. Skacz po blokach na lawie, aż wylądujesz na stałym gruncie. Pokonaj Magtaile i weź ze skrzyni Power Bracelets. Teraz jesteś silny niczym Pudzianowski! Sam zobacz - podnieś (ot tak, po prostu) pobliski głaz w kształcie głowy. Rzuć nim, odblokowując przejście i wejdź w światło, by wrócić na zewnątrz.
ICE RING ISLE
Podpłyń pod wyspę i strzel ognistą strzałą w pysk kamiennego smoka (tam, gdzie wydobywa się biały dym). Teraz też masz tylko 5 minut na wydostanie ze środka skarbu. Wejdź na wyspę i skacząc po krach dostań się do smoczego łba. Wskocz do dziury. Wejdź na bryłę lodu po prawej i zjedź po „zjeżdżalni”. Teraz zrób to samo na drugim, zakręconym zjeździe. Jeśli spadniesz do wody, wejdź na ląd i wspinając się po linie Grappling Hook na kołki, wróć na górę. Gdy dostaniesz się do skrzyni, weź z niej ciężkie Iron Boots. Załóż je, a nie zdmuchnie ciebie żaden silny wiatr. Idź więc w nich po skarpie, a gdy będziesz przy strumieniu powietrza, spójrz w prawo. Wskocz do tej dziury. W środku poroztapiaj strzałami i pokonaj wszystkie stwory. Weź ze skrzyni 100 rupii i wejdź w światło, a wydostaniesz się z tej mroźnej jaskini.
Gotowe! Masz wszystkie potrzebne przedmioty! Jeśli chcesz, możesz jeszcze rozmrozić skrzynię na Ice Ring i wziąć z niej Treasure Chart. Można już wracać do Króla. Pora udać się do świątyń. Płyń na obydwie, kolejność nie ma znaczenia.
Na Headstone Island, podnieś blokujący przejście kamień w kształcie twarzy i wejdź do środka. Przeczytaj kamienną tablicę oczywiście użyj Windwakera. Nauczysz się nowej pieśni - Earth God’s Lyric. Pojawi się Laruto - mędrzec Zor z Earth Temple. Powie, że musisz znaleźć kogoś, kto przejmie jej obowiązki mędrca. Kogoś, kto pochodzi z jej rodu i ma podobny instrument. Na Gale Isle załóż swoje nowe buty, podejdź pod ścianę, skąd leci powietrze i rozwal ją Skull Hammerem. Naucz się drugiej pieśni - Wind God’s Aria. Pojawi się Fado - mędrzec Kokili z Wind Temple. Tutaj też musisz znaleźć kandydata na kolejnego mędrca, który ma instrument podobny do skrzypiec należących do Fado.
A więc trzeba znaleźć nowych mędrców. Najpierw zajmijmy się zastępczynią Laruto. Kojarzysz, kto może mieć podobną harfę? Nie? Podpowiem - jest na wyspie Dragon Roost Island. Już wiadomo, nie? Płyń tam, lub poleć tornadem.
Słyszysz te brzdąkanie? Idź do wioski Rito i wyjdź na platformy startowe (drzwi obok segregowni poczty). Na prawo i użyj Grappling Hook na kołku, by dostać się na klif. Podejdź do Medli i po rozmowie zagraj na Windwakerze Earth God’s Lyric. W scence Medli przebudzi się jako nowy mędrzec ziemi i poprosi o pójście do Earth Temple. Znajdziesz się z nią w łódce - płyn więc na Headstone.
Król powie ci, jak możesz „posługiwać się” Medli. Wejdź do jaskini i przy ścianie zagrajcie Earth God’s Lyric. Skała zniknie, otwierając wejście do Earth Temple. Wskoczycie razem do dziury.