Tower of The Gods

Ten dungeon znacznie różni się od poprzednich. Po pierwsze, nie jest opętany przez złe siły, ale został stworzony przez bogów, by sprawdzić odwagę ludzi. Ten, kto zda ten egzamin, posiądzie moc zdolną do pokonania Ganona. No to do roboty! Ten level także po raz pierwszy przemierzasz razem z King of Red Lions. Woda w całym etapie okresowo to podwyższa swój poziom, to go obniża. Nie ma jednak żadnych wiatrów, przez co na łódce można pływać tylko poprzez klawisz R.

Popłyń na prawo i wejdź na platformę przed tobą (wtedy, gdy poziom wody się podniesie). Weź jeden posąg i połóż go na świecącym czerwonym kole. Przejdź przez otwarte drzwi. Idź przed siebie, pokonaj ewentualnie ChuChu i wskocz do dziury / wody. Gdy wody nie ma w tym „basenie”, weź jedną skrzynkę i połóż na czerwonym okręgu. Wyjdź na górę, a gdy poziom wody się obniży i skrzynka wyląduje na „przycisku”, przejdź przez powstały most. Weź stojącą tam figurę (filar?) i wróć z nim do dużego pokoju. Połóż figurę na wgłębieniu pośród zielono - żółtych płytek, a brama się otworzy.

Przepłyń przez nią w tamten korytarz. Gdy woda się podniesie, przejdź na stały ląd, połóż oba posągi na przyciskach i przejdź przez otwarte już drzwi.

Gdy w tym „basenie” nie będzie wody, zeskocz na dno i tak poustawiaj skrzynki, byś po podniesieniu poziomu wody mógł po nich przeskoczyć na drugą stronę pokoju. Gdy skończysz, weź patyk z dzbanka i podpal nim wygasłe pochodnie. Weź ze skrzyni mały klucz i - uważając na ChuChu, które się pojawiły - wyjdź z pokoju.

Popłyń na łódce na drugą stronę tego dużego wodospadu. Widzisz popękane ściany? Użyj armatki bombowej i wysadź wszystkie. Przeskocz na drugą stronę „krawężnika” i stań na szczycie schodów, przed drzwiami. Weź z dzbanka obok patyk, a gdy poziom wody opadnie, podpal nim pochodnie przed zamkniętymi drzwiami na dole. Weź z utworzonej skrzyni Joy Pendant i przejdź przez te zamknięte drzwi.

Pokonaj wszystkie ChuChu, a utworzą się magiczne schody. Wejdź po nich i weź ze szczytu kolejny filar. Gdy poziom wody opadnie, zanieś go na kolejne wgłębienie - do dużego pokoju, niedaleko otwartych drzwi, przy których były zapalone pochodnie. Usta tego dużego posągu zamkną się, a woda przestanie lecieć, odsłaniając przejście.

Zanim tam wejdziesz, przejdź jeszcze przez pobliskie drzwi, pokonaj czachę dwoma uderzeniami miecza i weź ze skrzyni kompas. Na razie nie możesz nic zrobić z tym okiem na ścianie, więc wyjdź i idź do wejścia za wodospadem, które odblokowałeś. Po schodach i przez drzwi.

Weź spod drzwi posągi i postaw na czerwonych okręgach po drugiej stronie pokoju. Beamos, ten strzelający posąg jest bardzo trudny do pokonania (chyba nawet niemożliwy), więc go omiń. Stań na trzecim okręgu, a uruchomisz poruszające się platformy. Wejdź po nich na górę i przejdź przez drzwi.

Znajdziesz się w (prawie) okrągłym, dość ważnym pokoju. Wejdź przez otwarte drzwi ze świecącym znakiem. Przedostań się po ruchomej platformie do kolejnego pokoju i przejdź (górą lub dołem) na jego koniec. Przeczytaj napis z kamiennej tablicy. Zgodnie z poleceniem, naciśnij klawisz R, a zjedzie do ciebie posąg. Wciskając R, będzie on za tobą podążał. Korzystając z tego, przeprowadź go (bezpiecznie) na drugi koniec „labiryntu”, weź go w ręce i przeskocz z nim przez przepaść. Przejdź przez drzwi i przenieś figurę do tego okrągłego pokoju. Posąg stanie na płycie, przywołując kamienną tablicę. Przeczytaj ją i użyj Windwakera, a nauczysz się nowej pieśni - Command Melody. Dzięki niej możesz kontrolować takie posągi.

Przejdź przez nowe, aktywowane drzwi. Używając liścia Deku, dostań się do tych po drugiej stronie przepaści. Przejdź przez nie i znowu dostań się do otwartych drzwi.

Przywołaj posąg klawiszem R. Teraz stań na czerwonym okręgu i użyj pieśni Command Melody, abyś przejął kontrolę nad posągiem. Przejdź nim po moście i wciśnij R, byś z powrotem kontrolował Linka. Podleć do posągu i weź go do poprzedniej komnaty. Połóz go na przycisku, a sam przedostań się do otworzonych drzwi.

Nareszcie czas na walkę z porządnym przeciwnikiem! Tego mini-bossa pokonuje się najlepiej za pomocą Parry Attack, bo twoim celem jest zdjęcie jego zbroi, przecinając sznurki z tyłu. Gdy mu ona spadnie, wystarczy kilkanaście razy walnąć go mieczem, a zginie. Weź w nagrodę łuk ze skrzyni i wyjdź z pokoju.

Strzel z nowiuśkiego łuku w oko na ścianie, a wysuną się platformy. Podleć do posągu i i przedostań się z nim do okrągłego pokoju. Figura znowu stanie na płycie, otwierając kolejne drzwi.

Zanim jednak przez nie przejdziesz, warto cofnąć się trochę w levelu i wykorzystać nowe możliwości swojego łuku. Wyjdź z okrągłego pokoju (na minimapce drzwi na dole), zejdź na dół i wróć do pokoju z wodą. Przejdź na prawo, gdzie wysadziłeś ściany, i przejdź przez drzwi na górze (z zapalonymi pochodniami). Teraz możesz strzelić w oko i wziąć ze skrzyni Treasure Chart.

Następnie wróć do okrągłego pokoju i przejdź przez prawe (od wejścia) drzwi. Pojawi się tam Wizrobe - znikający czarodziej wysyłający fale ognia. Gdy się pojawia, traf w niego dwa razy z łuku, a zginie. Wskocz na ruchomą platformę i spójrz w prawo. Strzel w oko i przeskocz na kolejną platformę, z której dostaniesz się do drzwi. W następnym pokoju zobaczysz dwa, dziwne posągi. Aby je pokonać, unikaj ich, a gdy otworzą paszczę, wrzuć tam bombę. Po ich wysadzeniu weź ze skrzyni Joy Pendant i wróć do tego okrągłego pokoju.

Teraz możesz przejść przez następne, otwarte drzwi. Zeskocz na dół, do wody i przejdź na prawo. W następnym pokoju strzel w oko nad drzwiami, aby pojawił się kufer. Teraz poskacz po platformach (uruchamiając niektóre strzałem w oko) i dostań się do obu skrzyń, biorąc z nich mały klucz i Joy Pendant. Gdy skończysz, wróć do poprzedniego pokoju.

Stań na szalce po przeciwnej stronie drzwi, którymi przed chwilą tu wszedłeś, a obniży się. Widzisz popękaną ścianę? Wysadź ją, rzucając bombę tak, aby wybuchła w powietrzu obok ściany. Wejdź do odblokowanego pokoju. Widzisz na posadce kafelki ze najmowymi kształtami? Stań na kafelku z symbolem wiatru i zagraj Wind’s Requiem. Weź ze skrzyni Treasure Chart, pokonaj posągi i wyjdź z pokoju i wejdź po drabinie na górę.

Z pewnością zauważyłeś, że te dwie platformy działają jak waga. Obciąż jedną szalkę, kładąc na niej dwa posągi. Przeskocz po drugiej do drzwi i przejdź przez nie.

W tym pokoju wejdź na blok pośrodku i przy pomocy Deku Leaf przeleć nad laserami. Przywołaj posąg i, kierując nim, stań na czerwonym przycisku (posąg może przechodzić przez lasery). Wtedy ty będziesz mógł zabrać posąg do okrągłej komnaty. W pokoju z wagą postaw trzy posągi jako przeciwwagę, byś mógł stać na drugiej szalce z tym magicznym.

Gdy trzeci posąg stanie na swoim podwyższeniu, wszystkie trzy uruchomią teleport (coś to przypomina, prawda :] ). Wejdź w różowe światło, a zostaniesz przeniesiony niemal na szczyt wieży.

W tym pokoju przenieś posągi na przyciski, sam stań na trzecim i weź z skrzyni Wielki Klucz. Posągi ożyją - abyś mógł je pokonać, traf dwa razy w kryształy na ich plecach. Po pokonaniu ich, przejdź przez otworzone drzwi.

Ale wysoko... Porozwalaj strzałami oczy niebieskich Beamosów, byś mógł wejść po schodach. Przed dużymi drzwiami przygotuj się do walki z bossem i wejdź do środka.

Podejdź do przodu, a ze ściany wyjdzie boss, Gohdan. Nie jest on stworzony przez siły zła, ale przez bogów, by sprawdzić twoją odwagę. Kluczem do zwycięstwa są tu strzały oraz bomby. Strzel po trzy razy w każdą rękę Gohdana, a następnie w oczy, a jego głowa upadnie. Wtedy wrzuć mu do paszczy bombę, powiedz „smacznego!” i czekaj, aż wybuchnie. Uważaj na ogniowe pociski z jego ust! Uciekaj przed nimi na boki! Postaraj się też nie wypaść poza pole bitwy, bo są tam elektryczne płytki. Gdy zabraknie ci strzał, Gohdanowi wylecą nowe z nosa. Gdy trzy razy zapakujesz bomby do jego ust, wygrasz walkę. Boss utworzy teleport i da ci Hart Container. Weź go i wejdź do teleportu.

Wow! Jesteś na szczycie wieży! Wejdź po drabinie i spójrz w górę. Użyj Grappling Hook na dzwonie. Jego dźwięk sprawi, że pod wieżą utworzy się teleport. Razem z Królem wpłyniecie do niego.