Forsaken Fortress (drugie starcie)

Pamiętasz jeszcze to niefortunne miejsce? Musisz uważać, bo strzelają na wiwat bombami! Niedaleko armatek znajdują się drewniane wrota. Wysadź je i wpłyń do środka twierdzy.

Znajdziesz się w tym samym miejscu, co poprzednio. Teraz masz jednak większe doświadczenie, więcej przedmiotów, oraz oczywiście Master Sword! Biegnij po schodach, a na głównym placu przed bramą, zaczepi cię... Phantom Ganon!

Grałeś w OoT? To chyba wiesz, jak go pokonać?! Gdy wystrzeli w twoim kierunku magiczną kulę, odbij ją swoim mieczem. Grajcie w taka siatkówkę, aż Ganon upadnie. Nawalaj go wtedy mieczem, aż do skutku. Gdy zniknie i się po chwili pojawi, spróbuj jeszcze raz go uderzyć, a będziesz mół jeszcze raz go ponawalać. Po wgranej walce zabierz ze skrzyni super młotek - Skull Hammer.

Możesz wykorzystać go w walce z Miniblinami, a następnie wgnieć nim te brązowe, kaleczące przyciski przy przejściu. Wejdź po schodach i w korytarz pod filarami. Wejdź w drzwi za tobą (niżej na minimapce), do pokoju z czerwoną flagą i jedną łódką. Zeskocz na dół i wciśnij przycisk znajdujący się wśród beczek. Weź ze skrzyni Piece of Heart.

Teraz kieruj się, tak jak poprzednio, do dużego pokoju na mapce, na górnym piętrze. Jeśli trzeba, wykorzystuj swój młotek lub Deku Leaf. Gdy dojdziesz do górnego piętra pokoju z zawieszonym u sufitu statkiem, przejdź przez drewniane wrota obok schodków. Teraz cały czas idź w górę, unikając nieskończenie wielu Miniblinów. Po wciśnięciu młotkiem guzików, warto wykorzystać przy przepaściach kierunek wiatru i Deku Leaf, gdyż atakują tu bombami. Na górze wciśnij przycisk, otwierając znajome wrota.

Teraz czeka cię wiele niespodzianek. Po pierwsze, zobaczysz siostrę, a także spotkasz Tetrę. Zdziwi się ona trochę twoim mieczem, a dziewczynki zostaną uwolnione. Chwilę spotkania z Aryll przerwie jednak piratka. Pamiętasz wielkiego ptaka, Helmaroc Kinga? Pamiętasz, co się ostatnio stało, gdy tu byłeś? Czas się zrewanżować! Ty idziesz więc na górę, a Aryll zaopiekują się Tetra i piraci.

No dobra, czas na zemstę i poważną walkę. Będzie to jednak utrudnione, gdyż do pokoju wlewa się woda, a ptak postanowił ci towarzyszyć. Musisz biec po platformach na samą górę. Na razie nie możesz nic zrobić z ptakiem obok, ewentualnie możesz uważać na jego ciosy. Gdy w końcu znajdziesz się na górze, a ptak stanie przed tobą, walnij w jego głowę Skull Hammerem i wyjdź na górę.

Teraz czeka cię poważna walka. Unikaj ciosów Helmaroca, a gdy wbije dziób w ziemię, rozwal jego hełm młotem. Około cztery uderzenia wystarczą, odkrywając gołą głowę. Teraz nawalaj w nią mieczem. Po kilku ciachnięciach Helmaroc King zginie w blasku reflektorów, pozostawiając po sobie mnóstwo piór i Heart Container. Weź go i idź na górę, odblokowaną trasą.

Wejdź przez drzwi do... siedziby Ganondorfa! W dżentelmeńskiej rozmowie z nim dowiesz się, że wyjmując Miecz Mistrza z podestu, odpieczętowałeś barierę, która powstrzymywała Ganona. Mówi też, że on nie jest naładowany mocą, więc nie jest w stanie go zniszczyć. Nagle zjawi się Tetra, dotrzymując danego wcześniej słowa. I teraz najdziwniejsze: w obecności piracki moc Ganondorfa zaczęła reagować! Z tej dziwnej sytuacji, w której Ganon oskarża Tetrę o bycie księżniczką Zeldą ratują nas Rito i Valoo, który niszczy siedzibę króla zła.

Teraz, razem z Tetrą udacie się do podwodnego świata. Tutaj w zasadzie nie masz nic do roboty, ale musisz mocno wytężyć umysł, by zrozumieć fabułę, która teraz się dość mocno komplikuje. Idź teraz z Tetrą do miejsca, gdzie zdobyłeś miecz.

Będzie tam stał... Król Hyrule, czyli King of Red Lions! Opowie on bardzo skomplikowaną historię, którą nawet mi było trudno zrozumieć. Otóż razem z Ganondorfem, mędrcy postanowili kiedyś zablokować także świat Hyrule. Został zalany wodą, a na powierzchni utrzymało się parę wysepek. Okazuje się też, że Tetra jest ostatnim potomkiem rodziny królewskiej. Jest księżniczką Zeldą! Teraz szuka jej Ganondorf, pragnąć posiąść jej moc.

Tetra, znaczy się Zelda, zostaje tutaj, a ty idziesz na powierzchnię morza. Musisz znaleźć moce, które pozwolą naładować Master Sword mocą, która pozwoli zniszczyć Ganona. Król domyśla się, że coś stało się z mędrcami, którzy kiedyś napełnili go boską mocą. Król mówi coś o Wind Temple na północy i Earth Temple na południu Hyrule, gdzie czczą oni bogów. Oczywiście Ganon zablokował dostęp do świątyń, ale mają one na szczęście inne wejścia. Są to niektóre obecne wyspy w "górnym" świecie. Król zaznaczył ci je na mapie. Musisz do nich dotrzeć. Król powie też coś o tym, że Moc Odwagi, którą miał Bohater Czasu została podzielona na osiem kawałków i ukryta gdzieś na świecie. Aby powrócić do Hyrule, będą one nam potrzebne. Ale dosyć o tym, teraz pora płynąć do świątyń!