Przeciwnicy
Gdy go spotykamy pierwszy raz wydaje się całkiem silny, dlatego lepiej nie wchodzić mu w drogę z trzema serduszkami, w dalszym etapie gry to jeden z łatwiejszych potworów. Gdy nas zauważy wpierw rzuca swoją lampą aby nas zapalić. Gdy to nieposkutkuje atakuje swoją bronią. Wypada z niego drogi naszyjnik.
Jest słabszy od Moblina, już na samym początku pokonamy go bezproblemu. Występuje na morzu w wieżach pirackich, gdzie zazwyczaj chowa swoje skarby (zazwyczaj występuje w grupach).
Najsłabszy gatunek –blin’ów, wystarczy jedno uderzenie miecza i już po kłopocie. Niestety są dosyć szybkie oraz występują w dużych grupach. W walce z nimi pomoże nam nasz Młot, ponieważ zabija kilka naraz.
Przeciwnik łatwy, gdy mamy łuk możemy pokonać go jednym strzałem, nawet zanim ten się nie zorientuje. Zostawia nam po sobie piękne cenne, złote pióro.
Ta galaretka znana jest ze wszystkich części gry. Występuje w różnych rodzajach: zielona, czerwona, żółta, niebieska i czarna. Czarna zamienia się w kamień gdy wejdzie w promienie słoneczne – wykorzystaj to w świątyni Ziemi!
Każdy przeciwnik w tej kolorowej grze ma jakiś słaby punkt, należy go tylko odnaleźć. W tym wypadku statua choć z przodu jest niezniszczalna, z tyłu posiada swoją „piętę Achillesową”. Uderz w ten czerwony kryształ, a pokonasz przeciwnika.
Nie przerażajmy się wyglądem wroga! Wystarczy wrzucić bombę do jego otworu gębowego gdy ten “rycerz” go otworzy. Chwilę po wybuchu wpada w panikę i rzuca się na ciebie, ale ty jesteś Bohaterem i go pokonasz!
Zwykłe latające myszy, jednak gdy je zlekceważysz mogą Ci zaleźć za skórę. Masz bumerang lub łuk? Pora go użyć, szczególnie gdy spotkamy odmianę Keese’a – ognistego nietoperza.
Wojownicza roślina, która z pozoru nie wydaje się groźna, lecz w rzeczywistości gdy podejdziemy zbyt blisko może nas połknąć i wyrzucić do morza... Nie bójcie się jednak! Użyjmy bumerangu, lub gdy jesteśmy dobrzy w walce mieczem atakujmy ofensywnie. Po walce „Baba” zostawi nam swój liść(?) i patyk deku.
Miniaturowa wersja Gohmy, jest odporna na lawę, ale nie na twój miecz. Gdy tylko odchyli swoje szczypce atakuj w oko, następnie gdy zwinie się w kulkę wykończ ją paroma uderzeniami i pozbieraj co po niej zostało.
Przeciwnik, który posiada dużą siłę i dla początkującego może okazać się ciężki. Jak widzimy Darknut posiada miecz i dużą zbroję. Hmm... A gdyby pozbyć go tej zbroi? Podpowiem, że z tyłu są sznurki, które trzymają cały metal do kupy.
Jest to ulepszona jednostka Darknut’a. Jednak Ganondorf nadal nie zlikwidował jej słabego punktu. Pora aby poniósł tego konsekwencje.
Promienie, które mogą odebrać nam nie mało życia, ale tylko wtedy gdy nie wiemy jak sobie radzić z takimi kolumnami. W wersji niebieskiej (nieruchomej) wystarczy celny strzał z łuku, zaś w wersji fioletowej wystarczy po prostu ominąć tego przeciwnika, bo i tak wiele nam nie zrobi.
Czaszki występują w różnych rodzajach (kolorach), niektóre zabierają nam tylko życie, inne zaś powodują, że nie możemy używać przedmiotów przez krótki czas. Tych drugich najlepiej potraktować lodowymi strzałami.
Pomimo swojego wyglądu Octorocksy nie są wcale silne i wytrzymałe, użyjmy bumerangu, lub tarczy, a same się zniszczą odbijając swój własny pocisk (bo po co tracić strzały?).
Te stwory najlepiej pokonać bumerangiem, hookshotem, łukiem lub nawet Liściem Deku. W wypadku bumerangu i liścia będziemy musieli dobić potworka jeszcze jednym uderzeniem.
Powiększona wersja Peahats’a. Występuje na morzu, aby ją pokonać wystarczy jeden celny strzał z armaty.
Powiększona wersja Octorock’a. Atakujemy ją działem, łukiem lub bumerangiem.
Ten rekin jest postrachem początkujących żeglarzy. Bardzo szybki, przez co trudno go trafić. Gdy mamy łuk najlepiej właśnie go użyć. Szkoda bomb do armaty, gdyż i tak będzie nam ciężko w niego trafić.
Ręka, którą spotykamy tylko w świątyniach. Przeciwnik nie jest silny, lecz denerwujący. Gdy nas złapie przerzuca nas na początek levelu, lub w jakieś miejsce, które i tak jest odległe od naszego byłego pobytu. Wystarczy parę ciachnięć mieczem lub (co lepsze) kilka celnych strzałów z łukiem.
Duszki, które są odporne na ataki mieczem i wszystkimi innymi przedmiotami, gdy są w postaci nie materialnej. Gdy jednak „zaatakujemy” je światłem słonecznym zaraz panikują i możemy je bardzo łatwo unieszkodliwić.
Ci nie umarli potrafią nas sparaliżować swoim wzrokiem, jednak są powolne, co jest ich słabym punktem. Parę ruchów mieczem i już mamy po nich rupie.
Użyjmy swojego Liścia Deku, lub łuku, aby sprawić, że przeciwnik upadnie, następnie dokończyć dzieła mieczem. Gdy jednak dopuścimy Mothule do kontrataku należy unikać jej ciosów z powietrza i tego, aby nie wypuściła zbyt wielu dzieci (patrz Morth)
Są to dzieci Mothuli, nie potrafią nas skrzywdzić, jednak gdy ich gromadka się przyczepi strasznie spowalniają nasz ruch. Aby je zniszczyć wystarczy rzut bumerangiem.
Szczury zamieszkują zazwyczaj kanały, lub łodzie. Dzielą się na: z bombami, które atakują jak się domyślamy bombami, oraz na bez bomb, troszkę większe i potrafiące biegać po ścianach.
Jak widzimy szkielety posiadają maczugę z kolcami, lecz są powolne Unikajmy ich ataku „kręciołka” i kontratakujmy. Musimy go „rozczłonkować“ i atakować jego najmądrzejszą część (głowę), gdy jednak będziemy robić to zbyt długo złoży się z powrotem.
Jeden z poważnych przeciwników. Nie dość, że jego ataki ogniem są silne, potrafi się teleportować to jeszcze przywołuje inne stwory takie jak: nietoperze, Morthy itp. W tym wypadku należy użyć łuku i autonamierzania. Po paru strzałach ten szaman powinien opuścić ten świat.
Autor: Ali
Komentarze
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.