Poszukiwania kawałków Triforce of Courage
Okazuje się, że Ganondorf nie dawał ostatnio żadnego znaku życia, a Forsaken Fortress opustoszało… Aby wrócić do Hyrule musimy jednak zebrać wszystkie porozrzucane kawałki Trójmocy Bohatera Czasu i związać je w całość. Poszukiwania każdego kawałka Triforce’a opiera się na podobnym schemacie: znajdź mapę, idź do Tingle’a, by ją rozszyfrował, a następnie znajdź i wyłów skrzynię z kawałkiem. Położenie wszystkich Triforce Chartów (map wskazujących umiejscowienie części Trójocy) wskazuje In-credible Chart, którą już posiadasz. Nie pozostaje nam więc nic innego, jak wybrać się na poszukiwania. Kolejność zdobywania poszczególnych map jest dowolna.
Pierwsza mapa znajduje się na Islet of Steel – trzecia od dołu i druga od lewej na Sea Chart. Wpłyń do środka tej małej twierdzy, zagraj Wind’s Requiem na symbolu i ciesz się mapą.
Druga mapa czeka na wyspie drugiej od dołu i trzeciej od prawej – jest to Private Oasis. Gdy spróbujemy wejść do stojącego tam domku, drzwi – kamerdyner nie wpuszczą nas do środka. Musimy zdobyć dokument od właściciela chatki. Jest nim nauczycielka na Windfall Island. Daj jej 20 sztuk jej ulubionych Joy Pendant’ów, a da ci ona Cabana Deed. Wyspa z Private Oasis zmieni też nazwę na’s Oasis ^ ^ . Teraz płyń na (już) swoją wyspę, pokaż drzwiom Cabana Deed i wejdź do domku. Jeśli chcesz zagrać w kolejną minigrę, na ścianie wisi układanka, za której rozwiązanie dawane jest sporo rupii. Na razie zajmijmy się jednak poszukiwaniami mapy. Zauważ, że gdy Link idzie po dywaniku, patrzy w górę. Zobacz – widzisz tam znajomy drążek? Zawiśnij na nim, używając Grappling Hook, otwierając przy tym wejście w kominku. Wskocz do dziury, a znajdziesz się w małym labiryncie. Znajdź w nim skrzynię z mapą i wyjdź na zewnątrz.
Następna mapa jest na wyspie Bird’s Peak Rock. Pierwsza z prawej, trzecia od dołu. Płyń tam i wejdź na wysepkę – tę ze skrzynką pocztową. Twoim zadaniem jest teraz użyć Hyoi Pear i przejąć kontrolę nad jedną z pobliskich mew, a następnie uderzenie we wszystkie przełączniki, znajdujące się na szczytach na pobliskiej wyspie. Przeszkadzające ptaki można dość łatwo powybijać korzystając z łuku (bez namierzania L). Po trafieniu wszystkich kryształów otworzy się brama. Wskocz do dziury, zagraj na symbolu pieśń i weź kolejną mapę.
Zdobycie czwartej mapy jest dość skomplikowane. Znajduje się ona na Ghost Ship. Być może podczas swej podróży zauważyłeś mglisty, tajemniczy statek, otoczony błękitnymi ognikami. Gdy jednak do niego podpłyniesz, ten rozpływa się. Niezbędna rzecz do trafienia na ten upiorny statek znajduje się na wyspie Diamond Steppe Island. Wspomina o tym urzędująca tam ryba – rysownik map. Wyspa ta jest pierwsza od lewej, druga od dołu. Wejdź na nią, strzelając z łódki Hookshotem w drzewo. Strzelając w następne drzewa dostań się na górę i wskocz do dziury. Przeczytaj inskrypcję i pozapalaj wszystkie pochodnie (było ich chyba 5) ognistymi strzałami - często trzeba stać pod określonym kątem względem wraków łodzi, żeby trafić. Nie jestem pewien, ale teraz trzeba chyba wyjść na powierzchnie i wskoczyć tu z powrotem, a pojawi się „dzbankowy” labirynt. Jego przebieg przedstawia ten rysunek:
(kliknij aby powiększyć)
W skrzyni czeka Ghost Ship Chart. Mapa ta umożliwia zlokalizowanie i wejście na Ghost Ship. Wyjdź na powierzchnię. Gdy teraz (tylko podczas nocy) zajrzysz na mapę oceanu, zobaczysz, gdzie w danej chwili pływa upiorny statek. Płyń do tej lokalizacji, odnajdź Ghost Ship i podpłyń do niego. Dzięki posiadanemu Ghost Ship Chart, statek nie zniknie, ale wejdziesz na jego pokład. W środku wystarczy zabić wszystkie potwory, aby zdobyć upragnioną Triforce Chart.
Następna mapa jest na Needle Rock Isle – wyspie trzeciej od dołu i pierwszej z lewej na Sea Chart. Niedaleko wyspy pływa kilka małych łodzi z armatami. Musisz rozwalić je wszystkie za pomocą swojej armatki bombowej. Po trzy trafienia na każdą łódkę wystarczą do ich zatopienia. Gdy zniszczysz jedną, większą i żółtą, wyłów z miejsca jej utonięcia za pomocą Grappling Hook skrzynię z mapą.
Szósta mapa czeka na… Outset Island! Płyń tam i wejdź na wzniesienie, niedaleko wieży obserwacyjnej. Stoi tam facet z lunetą. Użyj swojej i spójrz w tym samym kierunku. Widzisz głaz w kształcie głowy? Teraz ustaw odpowiednio wiatr i leć do niego na Deku Leaf. Podnieś figurę i wskocz do odkrytej dziury. Zasada jest prosta – na każdym poziomie musisz zabić wszystkie potwory i wskoczyć do następnej dziury. Czeka cię 30 poziomów niezłego lania. Gdy skończysz, weź z dzbanków duuużo rupii, zagraj tradycyjnie pieśń i zabierz mapę. Jeśli chcesz, możesz skierować światło na posąg, wskoczyć do dziury i walczyć dalej, o kawałek serca. jeśli nie, wróć na powierzchnię.
Kolejna mapa jest na Stone Watcher Island – trzecia od dołu i trzecia od lewej. Wejdź na wyspę, podnieś posąg w kształcie głowy i wskocz do dziury. Tutaj rozwal stwory we wszystkich pokojach, następnie pokonaj rycerzy i zabierz mapę z kolejnego pokoju.
Ostatnia mapa czeka na Overlook Island – w prawym górnym rogu. Płyń do niej i użyj harpuna na drzewie rosnącym na osobnej, małej wysepce. Czepiając się Hookshotem następnych drzew, dotrzyj do dziury i do niej wskocz. Ponownie wejdź do każdego pokoju, rozwal wszystkie stwory, następnie załatw rycerzy i weź z ostatniego pokoju mapę.
Teraz, gdy mamy już wszystkie osiem map, trzeba je jakoś rozszyfrować, bo sam ich nie odczytasz. Ekspertem do spraw map jest, jak pamiętasz, Tingle. Popłyń na jego wyspę – trzecia od góry i trzecia od lewej. Wejdź na wieżę i porozmawiaj ze skrzatem w zielonym ubraniu. Za zinterpretowanie każdej mapy będziesz musiał zapłacić 398 rupii, więc przygotuj sporo kasy. Po odczytaniu wszystkich map Tingle zaznaczy ci pozycje wszystkich zatopionych części Triforce’a na In-credible Chart. Nie pozostaje ci już nic innego, jak udać się do każdego z tych miejsc i (korzystając z Triforce Chartów) powyławiać skrzynie z kawałkami.
Gdy zdobędziesz już cały Triforce of Courage, leć do Tower of the Gods. Podpłyń pod drzwi, a po scence znajdziesz się ponownie w Hyrule. Posiadłeś też jedną z legendarnych części Trójmocy – Trójmoc Odwagi, należącą do legendarnego Bohatera Czasu! Od dzisiaj możesz nazywać się – wynika to z charakteru twojej przygody – Bohaterem Wiatrów – Hero of Winds! Nieźle, nie? Teraz wejdź do zamku i skieruj się do miejsca, gdzie znalazłeś miecz i zostawiłeś Zeldę. Co jest? Ganondorf jak zwykle chce przyszpanować i musi zepsuć najlepsze momenty… Udowodnij swoją wyższość, pokonując dwóch zesłanych przez niego rycerzy. Po ich rozwaleniu wyjdź z podziemi i przejdź przez otwarte już wyjście. Jako że twój miecz – Master Sword jest już napełniony mocą bogów, możesz przeciąć nim barierę Zła, stworzoną przez Ganona. Zrób to i idź dalej, do jego zamku, pokonując przeciwników i używając harpuna, gdzie trzeba.
Pierwsza mapa znajduje się na Islet of Steel – trzecia od dołu i druga od lewej na Sea Chart. Wpłyń do środka tej małej twierdzy, zagraj Wind’s Requiem na symbolu i ciesz się mapą.
Druga mapa czeka na wyspie drugiej od dołu i trzeciej od prawej – jest to Private Oasis. Gdy spróbujemy wejść do stojącego tam domku, drzwi – kamerdyner nie wpuszczą nas do środka. Musimy zdobyć dokument od właściciela chatki. Jest nim nauczycielka na Windfall Island. Daj jej 20 sztuk jej ulubionych Joy Pendant’ów, a da ci ona Cabana Deed. Wyspa z Private Oasis zmieni też nazwę na
Następna mapa jest na wyspie Bird’s Peak Rock. Pierwsza z prawej, trzecia od dołu. Płyń tam i wejdź na wysepkę – tę ze skrzynką pocztową. Twoim zadaniem jest teraz użyć Hyoi Pear i przejąć kontrolę nad jedną z pobliskich mew, a następnie uderzenie we wszystkie przełączniki, znajdujące się na szczytach na pobliskiej wyspie. Przeszkadzające ptaki można dość łatwo powybijać korzystając z łuku (bez namierzania L). Po trafieniu wszystkich kryształów otworzy się brama. Wskocz do dziury, zagraj na symbolu pieśń i weź kolejną mapę.
Zdobycie czwartej mapy jest dość skomplikowane. Znajduje się ona na Ghost Ship. Być może podczas swej podróży zauważyłeś mglisty, tajemniczy statek, otoczony błękitnymi ognikami. Gdy jednak do niego podpłyniesz, ten rozpływa się. Niezbędna rzecz do trafienia na ten upiorny statek znajduje się na wyspie Diamond Steppe Island. Wspomina o tym urzędująca tam ryba – rysownik map. Wyspa ta jest pierwsza od lewej, druga od dołu. Wejdź na nią, strzelając z łódki Hookshotem w drzewo. Strzelając w następne drzewa dostań się na górę i wskocz do dziury. Przeczytaj inskrypcję i pozapalaj wszystkie pochodnie (było ich chyba 5) ognistymi strzałami - często trzeba stać pod określonym kątem względem wraków łodzi, żeby trafić. Nie jestem pewien, ale teraz trzeba chyba wyjść na powierzchnie i wskoczyć tu z powrotem, a pojawi się „dzbankowy” labirynt. Jego przebieg przedstawia ten rysunek:
(kliknij aby powiększyć)
W skrzyni czeka Ghost Ship Chart. Mapa ta umożliwia zlokalizowanie i wejście na Ghost Ship. Wyjdź na powierzchnię. Gdy teraz (tylko podczas nocy) zajrzysz na mapę oceanu, zobaczysz, gdzie w danej chwili pływa upiorny statek. Płyń do tej lokalizacji, odnajdź Ghost Ship i podpłyń do niego. Dzięki posiadanemu Ghost Ship Chart, statek nie zniknie, ale wejdziesz na jego pokład. W środku wystarczy zabić wszystkie potwory, aby zdobyć upragnioną Triforce Chart.
Następna mapa jest na Needle Rock Isle – wyspie trzeciej od dołu i pierwszej z lewej na Sea Chart. Niedaleko wyspy pływa kilka małych łodzi z armatami. Musisz rozwalić je wszystkie za pomocą swojej armatki bombowej. Po trzy trafienia na każdą łódkę wystarczą do ich zatopienia. Gdy zniszczysz jedną, większą i żółtą, wyłów z miejsca jej utonięcia za pomocą Grappling Hook skrzynię z mapą.
Szósta mapa czeka na… Outset Island! Płyń tam i wejdź na wzniesienie, niedaleko wieży obserwacyjnej. Stoi tam facet z lunetą. Użyj swojej i spójrz w tym samym kierunku. Widzisz głaz w kształcie głowy? Teraz ustaw odpowiednio wiatr i leć do niego na Deku Leaf. Podnieś figurę i wskocz do odkrytej dziury. Zasada jest prosta – na każdym poziomie musisz zabić wszystkie potwory i wskoczyć do następnej dziury. Czeka cię 30 poziomów niezłego lania. Gdy skończysz, weź z dzbanków duuużo rupii, zagraj tradycyjnie pieśń i zabierz mapę. Jeśli chcesz, możesz skierować światło na posąg, wskoczyć do dziury i walczyć dalej, o kawałek serca. jeśli nie, wróć na powierzchnię.
Kolejna mapa jest na Stone Watcher Island – trzecia od dołu i trzecia od lewej. Wejdź na wyspę, podnieś posąg w kształcie głowy i wskocz do dziury. Tutaj rozwal stwory we wszystkich pokojach, następnie pokonaj rycerzy i zabierz mapę z kolejnego pokoju.
Ostatnia mapa czeka na Overlook Island – w prawym górnym rogu. Płyń do niej i użyj harpuna na drzewie rosnącym na osobnej, małej wysepce. Czepiając się Hookshotem następnych drzew, dotrzyj do dziury i do niej wskocz. Ponownie wejdź do każdego pokoju, rozwal wszystkie stwory, następnie załatw rycerzy i weź z ostatniego pokoju mapę.
Teraz, gdy mamy już wszystkie osiem map, trzeba je jakoś rozszyfrować, bo sam ich nie odczytasz. Ekspertem do spraw map jest, jak pamiętasz, Tingle. Popłyń na jego wyspę – trzecia od góry i trzecia od lewej. Wejdź na wieżę i porozmawiaj ze skrzatem w zielonym ubraniu. Za zinterpretowanie każdej mapy będziesz musiał zapłacić 398 rupii, więc przygotuj sporo kasy. Po odczytaniu wszystkich map Tingle zaznaczy ci pozycje wszystkich zatopionych części Triforce’a na In-credible Chart. Nie pozostaje ci już nic innego, jak udać się do każdego z tych miejsc i (korzystając z Triforce Chartów) powyławiać skrzynie z kawałkami.
Gdy zdobędziesz już cały Triforce of Courage, leć do Tower of the Gods. Podpłyń pod drzwi, a po scence znajdziesz się ponownie w Hyrule. Posiadłeś też jedną z legendarnych części Trójmocy – Trójmoc Odwagi, należącą do legendarnego Bohatera Czasu! Od dzisiaj możesz nazywać się – wynika to z charakteru twojej przygody – Bohaterem Wiatrów – Hero of Winds! Nieźle, nie? Teraz wejdź do zamku i skieruj się do miejsca, gdzie znalazłeś miecz i zostawiłeś Zeldę. Co jest? Ganondorf jak zwykle chce przyszpanować i musi zepsuć najlepsze momenty… Udowodnij swoją wyższość, pokonując dwóch zesłanych przez niego rycerzy. Po ich rozwaleniu wyjdź z podziemi i przejdź przez otwarte już wyjście. Jako że twój miecz – Master Sword jest już napełniony mocą bogów, możesz przeciąć nim barierę Zła, stworzoną przez Ganona. Zrób to i idź dalej, do jego zamku, pokonując przeciwników i używając harpuna, gdzie trzeba.