Earth Temple
Podnieś Medli i przerzuć strone drzwi. Następnie sam tam podleć na Deku Leaf. Ważna uwaga: za każdym razem, gdy przechodzisz przez drzwi, trzymaj nad sobą Medli. Inaczej nie pójdzie tam razem z tobą. No dobra, przejdź przez te drzwi.
Pokonaj Mobilny, by było łatwiej. Pójdźcie na górę schodami po lewej. Następnie podnieś Medli i skocz w kierunku kolumny po prawej stronie. Podobnie jak kurczaki w OoT, przelecisz na kolumnę. Wciśnij przycisk, a następnie zagraj Command Melody, by przejąć kontrolę nad Medli. Poleć nią na drugą kolumnę i stań na drugim przycisku, otwierając drzwi. Zejdźcie (oboje!) na dół i przez drzwi.
Co za dziwne, czarne ChuChu! Nie można ich uderzyć mieczem! Aby je pokonać, muszą znaleźć się w świetle. Zwab każdego z nich do strugi światła, a zamieni się w kamień. Wtedy wystarczy rzucić nim o podłogę. Światło może także odbijać Medli - kontrolując ją, stań w świetle i naciśnij A, a ruszając tarczą odbijaj promienie. Zrób tak i naświetl dziwną, przezroczystą skrzynię. Weź z niej (już jako Link) mapę, pokonaj wszystkie ChuChu, aktywuj teleport i idźcie do następnego pokoju.
Na razie nic nie możesz zrobic z tym posągiem. Kłopotliwy wydaje się być ten fioletowy dym - jeśli w niego wejdziesz, nie będziesz mógł przez jakiś czas używać żadnych przedmiotów. Urok ten neutralizuje jednak światło. Aby więc rozproszyć dym, posłuż się Medli. Odbij promienie w kierunku przycisku ukrytego we mgle. Dym zniknie, a ty (cały czas trzymając harfę odbijającą światło w tamtą stronę) naciśnij R. Medli pozostanie w takim położeniu, a ty będziesz mógł użyć młotka na przycisku. Przejdźcie przez otwarte drzwi.
Idź prosto, pokonując po drodze czachy. Wejdź po drabinie i pociągnij blok, by wpuścić do pokoju światło. Teraz każ Medli odbić je w przezroczystą skrzynię. Weź z niej mały klucz, wróć do poprzedniego pokoju (uważając na Floor Masterów, którzy się pojawili) i otwórz nim zamknięte drzwi.
Widzisz na ścianach czerwone zasłony? Zza jednej przesącza się lekkie światełko. Spal ja ognistą strzałą, wpuszczając światło do pokoju. Zwab w nie czarne ChuChu, aby zamieniły się w posągi. Wtedy postaw je na przyciskach i szybko przejdź po powstałych schodach. Na górze zepchnij blok, by otworzyć drzwi i mieć zapewnioną możliwość wejścia. Razem z Medli przejdź przez drzwi.
Pokonaj Floor Mastera kilkoma uderzeniami miecza lub z łuku. Przepchnij kamień, stojący bliżej wejścia, do ściany, a pojawi się światło. Skieruj je na figurę stojącą na drugim bloku, a zniknie. Wtedy przesuń ten blok pod ścianę, a pojawi się skrzynia. Naświetl jeszcze żółte znaczki znajdujące się na ścianie, a zaktywujesz teleport i odkryjesz kolejny blok, dzięki któremu otworzysz zakratowane drzwi. Weź ze skrzyni kompas i z Medli wyjdź z pokoju.
Wejdź po schodach. Są tutaj Mobliny i Poe’y. Uważaj - duchy mogą w ciebie wniknąć, odwracając sterowanie ruchem. Aby je pokonać, należy skierować na nie światło. Niech zrobi to Medli - z podestu po prawej. Gdy duchy się zmaterializują, wal w nie mieczem. Po pokonaniu wszystkich potworów skieruj jeszcze światło na posągi stojące na podwyższeniu po drugiej stronie pokoju. Weź ze skrzyni Joy Pendant i przejdź przez otwarte drzwi za schodami.
Połaź przed trumnami, by się otworzyły. W jednej będzie mały klucz, w innej 10 rupii, a w pozostałych Re-Dead’y - nieumarli. Uważaj, bo gdy na ciebie spojrzą, zostaniesz sparaliżowany (jak Gibdo z OoT). Pokonaj wszystkie, wyjdź z pokoju i przejdź przez zamknięte drzwi obok.
W środku czeka mini-boss - znany z całej serii Stalfos. Atakuj go, aż rozleci się na kawałki. Wtedy nawalaj w jego czaszkę. Uważaj, po pewnym czasie Stalfos pozbiera swoje kawałki i złoży się na nowo. Gdy go pokonasz, zrób to samo z pozostałymi. Po wygranej walce weź ze skrzyni Mirror Shield. Odbij swoją nową tarczą światło na znak nad drzwiami. Wyjdź z pokoju i znowu pokonaj potwory. Jako Medli stań na górze podestu i skieruj światło w dół. Ty odbij je tarczą w znak na ścianie, a pojawi się przejście. W nim, podobną metodą, naświetl żółty znaczek, a znajdziesz za ścianą 80 rupii. Weź je i wyjdź z Medli z tego korytarza przez drzwi.
Znajdziesz się znowu w tej komnacie z posągiem. Zeskocz z platformy i stań do niego przodem.
Jeśli jeszcze chcesz zdobyć Joy Pendant, idź w prawo, postaw Medli na przycisku w głębi pokoju i przejdź przez drzwi. Naświetl znaczki na ścianie i weź ze skrzyni skarb. Wróc do pokoju z kamienną twarzą (Medli może zaginąć - prawdopodobnie złapał ja Floor Master. Czeka teraz w pokoju z posągiem).
Wspólnie naświetlcie oczy figury i przejdźcie przez drzwi, które się pojawiły. Zejdźcie po schodach, przejdźcie przez mostek i zagrajcie przed tablicą Earth God’s Lyric. Przejdźcie przez drzwi.
Dla bezpieczeństwa zabij potwory. Naświetl wszystkie posągi w pokoju (ewentualnie korzystając z luster), otwierając przejścia i uwalniając blok. Przejdź najpierw przez drzwi po prawej (patrząc od wejścia).
Zejdź po schodach. Przejdź szybko na drugą stronę pokoju, uważając na łapy, i weź ze skrzyni mały klucz. Mgła opadnie, a ty będziesz mógł pokonać rączki. Zrób to (najlepiej z dystansu), weź ze skrzyni Treasure Chart i wyjdź z pokoju. Przejdź przez drzwi naprzeciwko.
Przejdź przez mgiełkę, a następnie wciśnij przycisk obok klatki. Przepchnij lustro do końca, aby odbijało światło, i wróć do poprzedniego pokoju.
Przepchnij blok i razem z Medli przejdź przez zamknięte drzwi. Pokonaj wszystkie potwory i naświetl posągi, by je zniszczyć. Aby naświetlić posąg po prawej, odbij sobie promienie za pomocą Medli. Przejdź przez odkryte drzwi.
Pokonaj wszystkie potwory i pozabieraj z trumien skarby. Weź ze skrzyni 20 rupii i zagraj z Medli przy tablicy Earth God’s Lyric, by móc iść dalej.
Zejdź po schodach i aktywuj teleport po prawej. Zejdź niżej po lianach na schody, sprowadź tu Medli i przejdźcie przez drzwi.
Niech Medli wleci na podwyższenie pośrodku pokoju, by wpuścić światło. Najpierw skieruj je tarczą na skrzynię i weź z niej 50 rupii. Następnie przesuń lustro na znak na podłodze. Stań na podwyższeniu i naświetl pobliski posąg tarczą. Niech Medli stanie na podwyższeniu i skieruje światło na niewysoki, okrągły podest w komorze w ścianie. Ty stań na nim i naświetl żółte znaczki na ścianie. Przestaw obydwa lustra na swoje miejsca. Sprawdź, gdzie teraz biegnie promień i tam przesuń pobliskie lustro. Stań na podeście i naświetl skrzynię oraz żółty znaczek na ścianie. Przejdź przez te drzwi, naświetl sarkofagi i pokonaj szkielety. Wysuń blok ze ściany, weź ze skrzyni Treasure Chart i wróć do poprzedniego pokoju. Znowu posłuż się Medli: niech stanie na podeście i odbije światło w stronę małego kółka na podłodze. Ty stań tam i naświetl ścianę ze znaczkami, wydobywając lustro. Przesuń je na swoje miejsce, a ono naświetli posąg. Przesuń to (na szczęście ostatnie) lustro na swoje miejsce i podziwiaj swą robotę. Teraz możecie podejść do posągu z kamienną twarzą (podobnym do wcześniejszego), stanąć na podwyższeniach i naświetlić jego oczy. Przejdźcie przez drzwi.
Pokonaj wszystkich wrogów - fioletowe czachy najlepiej lodowymi strzałami. Weź ze skrzyni Wielki Klucz i cofnij się do tego dużego pokoju z pnączami. Dostańcie się na górę. Podnieś Medli i skocz w stronę wielkich drzwi (lub użyj Deku Leaf). Przygotuj się do walki z bossem i wejdź do komnaty.
Tutaj do pokonania jest Jalhalla - składający się z małych duchów olbrzym. Uważaj na jego ataki i staraj się go naświetlić tarczą, wykorzystując pojawiające się promienie światła. Uwaga! Lepiej nie korzystać z namierzania L - naświetlenie musi być ciągłe, trwające przez kilka sekund. Gdy Jalhalla upadnie, podnieś go i rzuć w kolczastą ścianę. Duch wtedy pęknie, uwalniając małe stworki. Musisz zabić je wszystkie. Walcz, aż pokonasz wszystkie małe duszki - Jalhalla nie będzie miał „wypełnienia” i zginie w promieniach światła, pozostawiając zbiornik serca. Weź go i wejdź w świecący symbol Trójmocy. Po „koncercie” miecz zostanie naładowany energią, a Medli zostanie w świątyni, modlić się.
Teraz szukamy kolejnego mędrca wiatru.
Pokonaj Mobilny, by było łatwiej. Pójdźcie na górę schodami po lewej. Następnie podnieś Medli i skocz w kierunku kolumny po prawej stronie. Podobnie jak kurczaki w OoT, przelecisz na kolumnę. Wciśnij przycisk, a następnie zagraj Command Melody, by przejąć kontrolę nad Medli. Poleć nią na drugą kolumnę i stań na drugim przycisku, otwierając drzwi. Zejdźcie (oboje!) na dół i przez drzwi.
Co za dziwne, czarne ChuChu! Nie można ich uderzyć mieczem! Aby je pokonać, muszą znaleźć się w świetle. Zwab każdego z nich do strugi światła, a zamieni się w kamień. Wtedy wystarczy rzucić nim o podłogę. Światło może także odbijać Medli - kontrolując ją, stań w świetle i naciśnij A, a ruszając tarczą odbijaj promienie. Zrób tak i naświetl dziwną, przezroczystą skrzynię. Weź z niej (już jako Link) mapę, pokonaj wszystkie ChuChu, aktywuj teleport i idźcie do następnego pokoju.
Na razie nic nie możesz zrobic z tym posągiem. Kłopotliwy wydaje się być ten fioletowy dym - jeśli w niego wejdziesz, nie będziesz mógł przez jakiś czas używać żadnych przedmiotów. Urok ten neutralizuje jednak światło. Aby więc rozproszyć dym, posłuż się Medli. Odbij promienie w kierunku przycisku ukrytego we mgle. Dym zniknie, a ty (cały czas trzymając harfę odbijającą światło w tamtą stronę) naciśnij R. Medli pozostanie w takim położeniu, a ty będziesz mógł użyć młotka na przycisku. Przejdźcie przez otwarte drzwi.
Idź prosto, pokonując po drodze czachy. Wejdź po drabinie i pociągnij blok, by wpuścić do pokoju światło. Teraz każ Medli odbić je w przezroczystą skrzynię. Weź z niej mały klucz, wróć do poprzedniego pokoju (uważając na Floor Masterów, którzy się pojawili) i otwórz nim zamknięte drzwi.
Widzisz na ścianach czerwone zasłony? Zza jednej przesącza się lekkie światełko. Spal ja ognistą strzałą, wpuszczając światło do pokoju. Zwab w nie czarne ChuChu, aby zamieniły się w posągi. Wtedy postaw je na przyciskach i szybko przejdź po powstałych schodach. Na górze zepchnij blok, by otworzyć drzwi i mieć zapewnioną możliwość wejścia. Razem z Medli przejdź przez drzwi.
Pokonaj Floor Mastera kilkoma uderzeniami miecza lub z łuku. Przepchnij kamień, stojący bliżej wejścia, do ściany, a pojawi się światło. Skieruj je na figurę stojącą na drugim bloku, a zniknie. Wtedy przesuń ten blok pod ścianę, a pojawi się skrzynia. Naświetl jeszcze żółte znaczki znajdujące się na ścianie, a zaktywujesz teleport i odkryjesz kolejny blok, dzięki któremu otworzysz zakratowane drzwi. Weź ze skrzyni kompas i z Medli wyjdź z pokoju.
Wejdź po schodach. Są tutaj Mobliny i Poe’y. Uważaj - duchy mogą w ciebie wniknąć, odwracając sterowanie ruchem. Aby je pokonać, należy skierować na nie światło. Niech zrobi to Medli - z podestu po prawej. Gdy duchy się zmaterializują, wal w nie mieczem. Po pokonaniu wszystkich potworów skieruj jeszcze światło na posągi stojące na podwyższeniu po drugiej stronie pokoju. Weź ze skrzyni Joy Pendant i przejdź przez otwarte drzwi za schodami.
Połaź przed trumnami, by się otworzyły. W jednej będzie mały klucz, w innej 10 rupii, a w pozostałych Re-Dead’y - nieumarli. Uważaj, bo gdy na ciebie spojrzą, zostaniesz sparaliżowany (jak Gibdo z OoT). Pokonaj wszystkie, wyjdź z pokoju i przejdź przez zamknięte drzwi obok.
W środku czeka mini-boss - znany z całej serii Stalfos. Atakuj go, aż rozleci się na kawałki. Wtedy nawalaj w jego czaszkę. Uważaj, po pewnym czasie Stalfos pozbiera swoje kawałki i złoży się na nowo. Gdy go pokonasz, zrób to samo z pozostałymi. Po wygranej walce weź ze skrzyni Mirror Shield. Odbij swoją nową tarczą światło na znak nad drzwiami. Wyjdź z pokoju i znowu pokonaj potwory. Jako Medli stań na górze podestu i skieruj światło w dół. Ty odbij je tarczą w znak na ścianie, a pojawi się przejście. W nim, podobną metodą, naświetl żółty znaczek, a znajdziesz za ścianą 80 rupii. Weź je i wyjdź z Medli z tego korytarza przez drzwi.
Znajdziesz się znowu w tej komnacie z posągiem. Zeskocz z platformy i stań do niego przodem.
Jeśli jeszcze chcesz zdobyć Joy Pendant, idź w prawo, postaw Medli na przycisku w głębi pokoju i przejdź przez drzwi. Naświetl znaczki na ścianie i weź ze skrzyni skarb. Wróc do pokoju z kamienną twarzą (Medli może zaginąć - prawdopodobnie złapał ja Floor Master. Czeka teraz w pokoju z posągiem).
Wspólnie naświetlcie oczy figury i przejdźcie przez drzwi, które się pojawiły. Zejdźcie po schodach, przejdźcie przez mostek i zagrajcie przed tablicą Earth God’s Lyric. Przejdźcie przez drzwi.
Dla bezpieczeństwa zabij potwory. Naświetl wszystkie posągi w pokoju (ewentualnie korzystając z luster), otwierając przejścia i uwalniając blok. Przejdź najpierw przez drzwi po prawej (patrząc od wejścia).
Zejdź po schodach. Przejdź szybko na drugą stronę pokoju, uważając na łapy, i weź ze skrzyni mały klucz. Mgła opadnie, a ty będziesz mógł pokonać rączki. Zrób to (najlepiej z dystansu), weź ze skrzyni Treasure Chart i wyjdź z pokoju. Przejdź przez drzwi naprzeciwko.
Przejdź przez mgiełkę, a następnie wciśnij przycisk obok klatki. Przepchnij lustro do końca, aby odbijało światło, i wróć do poprzedniego pokoju.
Przepchnij blok i razem z Medli przejdź przez zamknięte drzwi. Pokonaj wszystkie potwory i naświetl posągi, by je zniszczyć. Aby naświetlić posąg po prawej, odbij sobie promienie za pomocą Medli. Przejdź przez odkryte drzwi.
Pokonaj wszystkie potwory i pozabieraj z trumien skarby. Weź ze skrzyni 20 rupii i zagraj z Medli przy tablicy Earth God’s Lyric, by móc iść dalej.
Zejdź po schodach i aktywuj teleport po prawej. Zejdź niżej po lianach na schody, sprowadź tu Medli i przejdźcie przez drzwi.
Niech Medli wleci na podwyższenie pośrodku pokoju, by wpuścić światło. Najpierw skieruj je tarczą na skrzynię i weź z niej 50 rupii. Następnie przesuń lustro na znak na podłodze. Stań na podwyższeniu i naświetl pobliski posąg tarczą. Niech Medli stanie na podwyższeniu i skieruje światło na niewysoki, okrągły podest w komorze w ścianie. Ty stań na nim i naświetl żółte znaczki na ścianie. Przestaw obydwa lustra na swoje miejsca. Sprawdź, gdzie teraz biegnie promień i tam przesuń pobliskie lustro. Stań na podeście i naświetl skrzynię oraz żółty znaczek na ścianie. Przejdź przez te drzwi, naświetl sarkofagi i pokonaj szkielety. Wysuń blok ze ściany, weź ze skrzyni Treasure Chart i wróć do poprzedniego pokoju. Znowu posłuż się Medli: niech stanie na podeście i odbije światło w stronę małego kółka na podłodze. Ty stań tam i naświetl ścianę ze znaczkami, wydobywając lustro. Przesuń je na swoje miejsce, a ono naświetli posąg. Przesuń to (na szczęście ostatnie) lustro na swoje miejsce i podziwiaj swą robotę. Teraz możecie podejść do posągu z kamienną twarzą (podobnym do wcześniejszego), stanąć na podwyższeniach i naświetlić jego oczy. Przejdźcie przez drzwi.
Pokonaj wszystkich wrogów - fioletowe czachy najlepiej lodowymi strzałami. Weź ze skrzyni Wielki Klucz i cofnij się do tego dużego pokoju z pnączami. Dostańcie się na górę. Podnieś Medli i skocz w stronę wielkich drzwi (lub użyj Deku Leaf). Przygotuj się do walki z bossem i wejdź do komnaty.
Tutaj do pokonania jest Jalhalla - składający się z małych duchów olbrzym. Uważaj na jego ataki i staraj się go naświetlić tarczą, wykorzystując pojawiające się promienie światła. Uwaga! Lepiej nie korzystać z namierzania L - naświetlenie musi być ciągłe, trwające przez kilka sekund. Gdy Jalhalla upadnie, podnieś go i rzuć w kolczastą ścianę. Duch wtedy pęknie, uwalniając małe stworki. Musisz zabić je wszystkie. Walcz, aż pokonasz wszystkie małe duszki - Jalhalla nie będzie miał „wypełnienia” i zginie w promieniach światła, pozostawiając zbiornik serca. Weź go i wejdź w świecący symbol Trójmocy. Po „koncercie” miecz zostanie naładowany energią, a Medli zostanie w świątyni, modlić się.
Teraz szukamy kolejnego mędrca wiatru.