Dragon Roost Island

King of Red Lions przedstawi ci wyspę. Pokaże ci smoka Valoo - dobrego ducha nieba. Musisz zdobyć od niego kamień zwany Din’s Pearl. Aby spotkać się z Valoo, powinieneś udać się do wioski Rito. Król da ci także… tytułowy przedmiot - Windwakera! Naucz się używać tej batuty i idź do wioski.

Zauważysz zapewne, że wszędzie rosną podobne do bomb rośliny. To bombowe owoce - można nazwać - granaty. Gdy je podniesiesz, po kilku sekundach wybuchną. Wykorzystaj tę właściwość, by wysadzić pobliskie głazy. Rozwalając je, utoruj sobie ścieżkę na szczyt wzniesienia. Przylgnij do ściany i przejdź na drugą stronę przepaści. Wysadź głaz pod blokami. Zeskocz na dół i wyciągnij jeden z tych bloków, abyś miał swobodne wejście na górę. Idź dalej, a spotkasz… znajomego listonosza z Outset! Zaproponuje, abyś pogadał z szefem listonoszy. Idź więc dalej i wejdź do wioski Rito.

Napotkasz żywą dyskusję. Okazuje się, że smok Valoo z niewiadomego kłopotu jest wściekły. Gdy pogadasz z Chieftainem, wyjaśni ci, że gniew smoka jest złą okolicznością dla plemienia Rito, dzielącego z nim niebo. Gdy Rito dorastają, dostają łuskę od smoka Valoo, przez co wyrastają im skrzydła. A że Valoo jest wściekły, łuski nie da i młode Rito nie będą mogły latać. Proste. W takich okolicznościach szef Rito nie jest w stanie ci dopomóc w twojej misji i musi się zająć własnym problemem. Zostaniesz za to poproszony o rozmowę z Psince Komali - synem Chieftaina, który wkrótce ma otrzymać łuskę. Osoba imieniem Medli ma też coś, co powinieneś dać Komalemu. Listonosz Outset, Quill da tobie Delivery Bag - poręczną torbę na wszystkie dostarczalne przedmioty. Wypełnij teraz swoje zobowiązanie.

Możesz trochę pozwiedzać i pogadać, a następnie idź do pokoju pilnowanego przez strażnika na piętrze. Porozmawiaj ze stojącą tam dziewczyną, Medli. Dostaniesz Father’s Letter do oddania Komalemu. Medli poprosi cię też, abyś później poszedł do wejścia Dragon Roost Cavern. Dziwne nazwy, dziwne prośby, więc teraz pójdziemy oddać list. Pokój księcia jest za korytarzem naprzeciwko głównego wejścia do wioski. Zobaczysz w nim małego Rito trzymającego świecącą, pomarańczową kulę. Daj mu list od ojca. Komali nie jest zbyt śmiały. Jego kula, nazywana Din’s Pearl (!) jest prezentem od jego babci, ale chyba nie spodziewałeś się, że ci ją tak po prostu odda. Dobra, zadanie wykonane, teraz czas spełnić prośbę Medli.

Idź do wejścia do Dragon Roost Cavern. Wyjdź przez wyjście pilnowane przez strażnika na parterze i zeskocz z zerwanego mostu po lewej. Porozmawiaj z Medli. Pomóż jej w dostaniu się do małej świątyni. Podnieś więc ją i wejdź na pobliskie wzniesienie. Poczekaj, aż wiatr będzie wiał w kierunku ściany, dokąd Medli chce polecieć i wtedy ją puść. Gdy szczęśliwie wyląduje, da ci butelkę. Powie też, żebyś się nią nie martwił, ale takie gadanie nigdy nie ma przecież sensu. Nabierz trochę wody w butelkę i wdrap się po zarwanym moście. Przy wyjściu zobaczysz wyschnięte rośliny. Nalej na nie wodę, a wyrosną… bombowe owoce! Weź jeden i wysadź głaz blokujący strumień wody na dole (zanim zrzucisz, poczekaj chwilę - bomba musi wybuchnąć w momencie, gdy jest na głazie - w przeciwnym razie spadnie do wody i zgaśnie). Teraz wskocz do wody i płyń do miejsca, gdzie poszła Medli. Przed potokiem lawy zauważysz kilka kolejnych rosnących bomb. Wrzuć je do zielonych otworów na skałkach po bokach, a przewrócą się i pozwolą iść dalej. Wejdź do jaskini - Dragon Roost Cavern.