Jaskinia Dodonga

W porównaniu do Jamy Dodonga z Okaryny Czasu, ta jest śmiertelnie trudna, ale nie martw się. Poradzimy sobie. Biegnij przed siebie, wskocz na ruchomą kolumnę i przeskocz dalej. Gdy kolumna po twojej lewej będzie wjeżdżać na górę i będzie już prawie na twojej wysokości, chwyć bombowy kwiat i przeskocz na tę kolumnę, następnie skocz dalej. Rzuć bombę przed siebie i trochę na prawo, by zniszczyć ścianę. Za nią znajdziesz Mapę. Wejdź z powrotem na środek pokoju, podnieś bombowy kwiat i zeskocz w dół na prawo od wielkiej czaszki Dodonga. Połóż ją obok głazu i odsuń się. Stań na przycisku. Spowoduje ono zmianę ruchu kolumny. Wejdź po drabinie, wskocz na kolumnę i pojedź na górę. Gdy będziesz u szczytu, zeskocz na półkę skalną. Wbiegnij na drewniany mostek, przeskocz dwie dziury, biegnij dalej i stań na przycisku. Zeskocz na dół i przejdź przez nowo otworzone drzwi. Rzuć bombą w Beamosa, by go zniszczyć. To samo zrób z drugim po drugiej stronie pokoju. Podnieś srebrną rupię. Rozwal skrzynkę naprzeciwko i podnieś druga rupię. Podnieś jeden z Bombowych Kwiatów i wysadź zamurowaną ścianę. Zapal patyk deku, podejdź po Bombowy Kwiat rosnący w ścianie (tak, by spadł na ziemię), podnieś go i szybko rzuć go między dwa rządki Bombowych Kwiatów rosnących przy wielkiej kamiennej kolumnie. Jeśli ci się uda, rzędy bombowych kwiatów wybuchną w tym samym momencie. Powstaną schody. Wejdź po nich. Nie stawaj na kamienną kolumnę przed tobą. Idź w prawo, rozwal skrzynie, by zdobyć srebrną rupię. Kawałek dalej zaskoczy cię skulltula, uważaj. Wespnij się po winorośli (nazwijmy tak te krzaki) by zdobyć czwartą srebrną rupię. Biegnij dalej prosto, zabij skulltule, biegnij dalej w dół i rozwal skrzynię. Weź piątą rupię. Przejdź przez nowo otwarte drzwi. Teraz musisz pokonać wszystkie trzy Dodongi. Najlepiej zabij je z procy. Strzel w głowę, albo ogon. Uważaj na jego ognisty dech, gdyż może spalić tarczę Deku (jest drewniana), uważaj też, gdy go pokonasz, gdyż wybucha. Weź ze skrzyni kompas. Idź dalej. Dojdziesz do głównej sali. Przebiegnij po drewnianym moście, przeskocz dziurę i biegnij dalej. Zejdź po drabinie. Widzisz te wiszące w powietrzu trzy pochodnie obok ciebie? Musisz tak przesunąć tu bloki, by móc wejść na każdą z nich, bez późniejszego przesuwania bloków. Już to zrobiłeś? Dobrze, teraz zrób próbę. Stań na bloku najbardziej wysuniętym na lewo, odwróć się w kierunku pozostałych bloków i zacznij biec prosto. Jeśli udało ci się przeskoczyć do ostatniego i nie spaść, to zdałeś test. Jeśli nie, to popraw ustawienie bloków. Wejdź po drabinie (tej co na początku) i podejdź do pochodni. Zapal patyk deku, podbiegnij do krawędzi i skocz na pierwszy z bloków. Zapal pochodnie, skocz na następny blok, zapal pochodnie, skocz na trzeci blok, zapal trzecią pochodnie. Musisz to zrobić szybko, gdyż patyk nie pali się długo. Udało się? Świetnie. (na północnym końcu pokoju są drzwi, a za nimi walka z larvami gohmy [stare dobre czasy] i złoty skulltula) Przejdź na drugą stronę pokoju, wysuń blok ze ściany, wejdź po drabinie, odwróć się i przeskocz na kolumnę z pochodnią. Odwróć się, zapal patyk deku, szybko skocz przed siebie, by chwycić się krawędzi. Wespnij się, biegnij korytarzem, zapal pochodnię a potem spal pajęczynę. Szybko zabij skulltule (najlepiej mieczem i koniecznie atakiem z wyskoku), zapal ponownie patyk deku i podpal drugą pochodnię. Zeskocz w dół, przesuń blok do przeciwległego końca pokoju, wejdź na niego i idź dalej. Z daleka rozwal nietoperze i skulltule (tę raczej z bliska). Zapal patyk deku, podbiegnij do Bombowego Kwiata i rzuć nim o zamurowaną ścianę. Przejdź dalej. No, teraz wreszcie coś porządnego. Polecam zmienić tarczę na metalową (jeśli ją masz i wcześniej tego nie zrobiłeś). Czeka cię walka z dwoma Lizalfosami, co jest rzeczą prostą, przyjemną i pożyteczną. Uważaj na jego atak z wyskoku (gdy skacze za ciebie od razu zasłaniaj się tarczą). Po kilku ciosach obydwaj padną, otwierając ci drzwi. Przejdź dalej. Zabij nietoperza po prawej, zeskocz na dół, przebiegnij na drugi koniec pokoju, za skrzynią (nie rozwalaj jej) jest kryształ. Uderz w niego mieczem, szybko wracaj na drugi koniec pokoju, wejdź na skrzynie następnie na półkę skalną. Przeskocz na kamienną kolumnę, wyceluj procą w lewo, zestrzel nietoperza i skocz przed siebie. Złap się krawędzi i wespnij się na górę. Podnieś bombowy kwiat, zeskocz z nim na dół i biegnij do północno wschodniego rogu sali sprawdź najpierw gdzie to jest na mapie). Połóż bombę obok głazu i odsuń się. Stań na przycisku, uderz w kryształ, biegnij na początek i skacząc po kolumnach przedostań się na drugi koniec pokoju. Idź korytarzem. Przeskocz nad przepaścią (w małej skrzyni na lewo jest pięć rupii, czyli nic ciekawego) i biegnij dalej. Podnieś Bombowy Kwiat i połóż z powrotem. Pamiętasz tę salę? Taaak. Gdy wyrośnie, podnieś Bombowy Kwiat zeskocz na lewo na dół, biegnij dalej i rzuć Kwiatem w zamurowane drzwi. Przejdź dalej nowo otwartym korytarzem. Stań na kamienną płytę po lewej, która okaże się kolumną i wjedzie w górę. Podnieś Kwiat, zeskocz na dół, połóż go przy głazie. Podnieś kolejny Bombowy Kwiat i połóż go pod kwiatem wyrastającym ze ściany. Obejrzyj reakcje łańcuchową, która odsłoni złote oko. Strzel w nie i przejdź przez drzwi. W korytarzu uważaj na dwie larvy dodonga (również wybuchają przed śmiercią). Biegnij dalej. Yeah! Następna para Lizalfosów pod nóż! Po wygranej walce (przegranej nie przewiduje) przejdź dalej. Omijając (lub zabijając, jak wolisz) Poe'y przebiegnij na drugi koniec pokoju. Podnieś bombowy kwiat, cofnij się kawałek i połóż go za kolumną pod drugim Bombowym Kwiatem. Seria wybuchów otworzy drzwi, przez które przejdź. Biegnij do przodu i weź ze skrzyni Bomby. Wejdź na ruchomą kolumnę i wjedź na pierwsze piętro (byłeś na parterze). Wejdź na drewniany mostek. Teraz wrzuć bombę do dziury w moście tak, by wleciała do oka "martwego Dodonga". To samo zrób z drugą dziurą. Po trafieniu w obydwie dziury otworzy się przejście, przez które przejdą. Idź korytarzem w lewo. Zabij małego dodonga, przejdź dalej. Uważaj, z sufitu spadnie Lizalfos. Podejdź do ściany ognia i przeżuć przez nią bombę. Jeśli płomienie nie zgasną, rzuć w inne miejsce. Gdy zgasną, przeskocz murek i odwróć się w lewo. How sweet! Rzuć bombę daleko w tył, potem szybko rzuć bombę przed siebie. Potwory (po trafieniu pierwszą bombą) gdy ożyją, zaczną iść w twoim kierunku i nadzieją się na drugą bombę. Jeśli się nie uda i potwory dojdą do ciebie, zasłoń się metalową tarczą. Nic ci nie zrobią, po chwili wrócą na miejsce. Gdy rozwalisz wszystkie, przejdź po schodkach dalej. Jeśli masz pustą butelkę polecam złapać wróżkę do butelki, jest w dzbanku po lewej. Idź korytarzem prosto. Odsuń grób, stań na przycisk, zeskocz na dół i przejdź przez drzwi do komnaty bossa. Połóż bombę na środku pokoju i zanim wybuchnie pobiegnij prosto i weź ze skrzynki bomby. Zeskocz na dół, by rozpocząć walkę z Piekielnym Dinozaurem (który zresztą jest Piekielnie Łatwy). Na początku stój spokojnie (nie zrobi ci krzywdy, nawet jak w ciebie wejdzie) i poczekaj aż otworzy paszczę. Wtedy szybko wrzuć mu do paszczy bombę. Gdy wybuchnie w jego wnętrzu zaatakuj mieczem atakiem z wyskoku. Odwróć się i biegnij jak najbliżej lawy, lecz nie w niej. Boss zacznie się turlać, ale nie trafi w ciebie, gdy będziesz biegł blisko lawy. Gdy walnie drugi raz o ścianę zatrzyma się. Podejdź do niego od frontu i powtórz sytuację z początku. Znowu zaatakuj z wyskoku. Powtórz wszystko od początku jeszcze raz, a po trzecim ataku z wyskoku pokonasz przeciwnika. Prawda, że prosty? Swoją drogą szkoda, że w Master Quest'cie nie skomplikowano walki z bossami. Dinozaur utopi się w swym jacuzzi, a ty podnieś pojemnik na serce i wejdź w krąg światła. Drugie podziemia już za tobą!