Zamek Ganona

Zagraj Preludium Światła, by powrócić do Świątyni Czasu. Porozmawiaj z Sheikiem. Gdy odkryjesz, kim jest naprawdę, dowiesz się wiele ciekawych rzeczy. Dostaniesz też Świetliste Strzały. Z nową bronią skieruj się do Zamku Ganona. Koniecznie weź ze sobą Miecz Gorona (Biggoron Sword), gdyż dzięki niemu, walka z Ganonem i jego sługusami staje się wręcz banalna. Idź przed siebie. Pojawią się Mędrcy, którzy stworzą dla ciebie most. Przejdź przez niego i wejdź do zamku. Idź korytarzem do następnego pokoju. Drzwi zabezpieczone są wielką barierą. Te drzwi prowadzą do legowiska Ganona. Aby przejść przez drzwi musisz pokonać sześć barier. Tak więc po kolei. Odwróć się w prawo i przejdź przez drzwi z zielonym emblematem. Zabij wilka używając Ognia Diny zapal cztery pochodnie. Ostatnią, piątą (jest nad drzwiami) zapal ognistą strzałą. Załóż Latające Buty. Idź na lewo i gdy wentylator stanie, zagraj Pieśń Czasu i zabierz srebrną rupię. Teraz idź na prawo, (wentylator musi być włączony) zostaniesz wrzucony na następną platformę. Zabij Beamosa. Przebiegnij na drugą stronę pokoju, stań na przycisk. Odwróć się i zahacz Harpunem o nowy zaczep. Przejdź do zablokowanych drzwi i gdy wiatrak się wyłączy, zdobądź ostatnią rupię. Przejdź przez drzwi i zestrzel fruwającą kulę świetlistą strzałą. Wrócisz do głównej komnaty. Podążaj dalej w prawo, aż dojdziesz do drzwi, nad którymi zobaczysz niebieski emblemat. Przejdź przez te drzwi. Złap do butelki niebieski płomień. Zabij dwa lodowe posągi blokujące drzwi. Rozpuść lód niebieskim ogniem, złap płomień jeszcze raz i wejdź do następnej komnaty. Przepchnij najdalszy blok na prawo a następnie w stronę skąd wszedłeś do sali. Teraz pchaj drugi blok w stronę poprzedniego, w lewo, a następnie w kierunku wnęki w ścianie. Wejdź na platformę i stop lód niebieskim ogniem. Uderz młotem przełącznik, aby otworzyć drzwi. Przejdź przez nie i świetlistą strzałą zniszcz fruwającą kulę. Znajdziesz się znów w głównej komnacie. Ruszaj dalej w prawo i przejdź przez drzwi z purpurowym emblematem. Strzel harpunem w skrzynię po lewej, by się do niej przyciągnąć. Traf ognistą strzałą w pochodnię. Skacząc po blokach omiń czaszkę i pędź na następną platformę. Strzel znowu w pochodnię i skacz dalej. Wyszukuj sekretne przejście Lupą Prawdy. Idź przejściem w prawo, skocz do przycisku i stań na niego. "Przeharpunuj" się do skrzyni i wyjmij z niej Złote Rękawice. Idź ścieżką w lewo (użyj Lupy Prawdy) i walnij młotem w przycisk. Wróć na platformę i jeszcze raz idź ścieżką w prawo. Strzel świetlistą strzałą w kulę i wróć do głównej komnaty. Znowu idź w prawo. Przejdź przez drzwi z emblematem ognia. Załóż Latające Buty i tunikę Gorona. Zabierz wszystkie rupię znajdujące się w pokoju. Podnieś wielki głaz i weź rupię. Gdy rzucisz głaz na drugą stronę pokoju, będziesz mógł przejść po nim i zebrać ostatnią rupię. Gdy to zrobisz, wróć na platformę i użyj harpuna, by dostać się do drzwi. Przejdź przez nie. Zestrzel kulę świetlistą strzałą. Zejdź po schodach na prawo i podnieś wielki głaz. Przejdź przez drzwi z świetlistym emblematem. Używając Lupy Prawdy zabij trzy nietoperze i Skulltule. Wyjmij ze skrzyni klucz i otwórz drzwi. Zagraj Kołysankę Zeldy, aby dostać następny klucz. Przejdź przez zamknięte drzwi do pokoju. Musisz zdobyć pięć rupii w minutę. Dwa z nich są w ścianie, dwa na środku, a ostatni znajdziesz na górze (zaczep znajdziesz na suficie). Gdy je zbierzesz otworzą się drzwi, przejdź przez nie. A gdzie kula? Super…Ściana naprzeciw jest lipna (uważaj na ścianołaza). Przejdź przez nią i strzel strzałą w kulę. Została ostatnia bariera. Przejdź przez ostatnie już drzwi (pomarańczowy emblemat). Weź rupię na prawo od ciebie. Wysadź Beamosa, stań na środek pokoju i strzel harpunem w górę. Zdobądź rupię przed tobą. Przesuń statuę na drugim końcu pokoju (patrząc od wejścia) mniej więcej na środek i zabierz rupię. To samo zrób z ostatnią rupią. Przejdź przez drzwi. Zabij ślimaki, stań przy kracie i użyj Spin Attack. Przy suficie jest przerwa w kracie, widzisz ją? Połóż Bombchu tak, by przejechał przez tą dziurę i trafił w kryształ na drugim końcu pokoju. Nie jest to trudne. Przejdź przez drzwi i idź w lewo. Stań na środku sali i strzel ognistą strzałą w sufit (a konkretniej w pajęczynę na suficie). Zapisz (F5). Używając Lustrzanej Tarczy skieruj promień światła na któreś ze słoneczek. Jeśli słoneczko, zamiast uśmiechnąć się, spłonie, wczytaj grę (F7) i spróbuj z innym. Gdy w końcu ci się uda, przejdź przez drzwi. Wiesz, co masz robić? Wreszcie, bariery zostały zdjęte, a przejście otworzone. Przejdź mostem do środka wieży. Wchodź po schodach, na sam szczyt. Nie przejmuj się nietoperzami. Co chwila będziesz wchodził do sal, gdzie czekają cię walki. W pierwszej spotkasz dwóch Lizalfosów, w drugiej dwa Stalfosy (i Big Key), w trzeciej dwa Iron Knukles. Myślę, że jedynie ci ostatni mogą sprawić problemy (szczególnie, jeśli nie masz Biggoron Sword’a). Walcz z nimi pojedynczo (ja dla urozmaicenia walczyłem z dwoma naraz) i rzuć na siebie Miłość Nayru. Idź dalej, przejdź przez drzwi do bossa. Możesz uzupełnić tutaj zapasy magii i strzał, ale nie niszcz wszystkich garnków. Wejdź po ostatnich już schodach i przejdź przez ostatnie już drzwi. Czeka cię krótka konwersacja i walka. Szybko pobiegnij do któregoś z rogów sali i odwróć się w stronę Ganondorfa. Zacznie w ciebie miotać kule i tak samo jak przy walce z jego duchem, odbijaj je mieczem. Musisz się wykazać nie lada wyczuciem. Gdy nie zdąży odbić kuli w twoją stronę, zostanie sparaliżowany. Strzel w niego świetlistą strzałą (masz bardzo mało czasu), skocz do niego i nawalaj z miecza. Jeśli zobaczysz, że twój przeciwnik zacznie tworzyć kulę większą niż zwykle, a w pokoju zrobi się ciemno, przygotuj Spin Attack i użyj go, gdy kule będą blisko. Po pokonaniu Ganondorfa (mi udało się za trzecim razem) spotkasz się z Zeldą i…oops. Ganon nie daje za wygraną. Musisz uciekać z zamku, a masz na to tylko trzy minuty. Odwiedzisz jeszcze raz te trzy sale, w których byłeś. Zelda otworzy dla ciebie kraty. W jednej z sal, Zelda zostanie otoczona przez krąg płomieni, a ty będziesz musiał walczyć ze Stalfosami. Pośpiesz się i uciekaj dalej. Na samym końcu uważaj na mumię, potrafi napsuć krwi. Po udanej ucieczce i krótkiej konwersacji podejdź do gruzu naprzeciwko. Miodzio! Ganondorf w swej zmienionej postaci wytrąci ci miecz z ręki. Znowu przydatny będzie Biggoron Sword. Strzelaj świetlistymi strzałami w czoło Ganona i nawaj mieczem w jego ogon. Po kilku trafieniach, ognista bariera opadnie. Podbiegnij do Zeldy i podnieś Miecz Mistrza. Dalej walcz z Ganonem, a gdy skończą ci się strzały lub magia, podprowadź go do jakiejś kolumny (zniszczy ją i wypadną różne dobra). Po długiej i męczącej walce (jednak wcale nietrudnej) – pokonasz go. Obejrzyj filmik końcowy. Gratuluję! Przeszedłeś najlepszą grę z serii!