Żeby nie robić off topu w
tym temacie napisze tutaj.
ganon pisze:A co do tego że teraz seria stoi w miejscu to moim zdaniem...jest to plus.
To na pewno jakiś plus, bo mogła się jeszcze zacząć staczać jak po premierze Zeld na Philipsa, a tak stoi sobie w miejscu. Potem była 5 letnia luka bez niczego. Gdyby autorzy tak samo myśleli nie zrobiliby np. OoT i seria nie odzyskałaby dawnej popularności.
Najnowsze Zeldy z DS’a albo kopiowały rozwiązania z WW albo czerpały garściami ze wcześniejszych Zeld 2D. PH i ST oprócz sterowania za pomocą touch screena wniosły bardzo mało do serii. Z czego ta druga odjęła jeden z najważniejszych elementów Zeld czyli dowolną eksplorację świata. Nawet sam team był przeciwny dodaniu pociągu do gry bo zniszczy to ten element swobody, ale Aonuma się uparł, zainspirował się pewną książką i stworzył Zeldę na szynach (dosłownie i w przenośni). A jakie jest same rozbudowanie tych gier? PH na przykład, płynąc sobie po morzu widzi się pobliską wyspę, design nawet przemyślany, potem wpływasz na wyspę, a tam wszystko ściśnięte na potrzeby gameplayu i te umowności (to samo w ST). Do tego brak ćwiartek serca, brak systemu dnia i nocy, mało side-questów, sterylne lokacje, wyspy na których nic nie ma, zapychacz w postaci TToToK, krótkie dungeony. Aż wierzyć się nie chce że developing PH zajął autorom 3 lata. Już więcej oryginalniejszych pomysłów było w tych spin-offach z Tinglem, tylko to były produkcje niszowe, nie mające w tytule napisu „Zelda” i grało w nie może z 10% całego fanbasu. A o SS się na razie nie da wypowiadać obiektywnie bo jedno demo z dungeonem i kilka krótkich trailerów to za mało żeby ocenić jaka będzie cała gra.
Przy okazji Aonuma wspomniał w jednym z wywiadów że gdyby miał środki z chęcią ujrzałby film LoZ. To niestety mało prawdopodobne bo musieliby wyłożyć kilkaset milionów żeby ten film coś sobą reprezentował. A zrobienie taniego filmu na licencji już na starcie go skreśla, bo wyszedłby z tego kicz i tandeta. Filmy Tekken lub DoA są tego dobrym przykładem. Mało się nie porzygałem oglądając to. Już lepiej zrobić film w postaci komputerowej animacji tak jak zrobiło to Capcom z RE i teraz Namco robi z Tekkenem.